Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Fia - 19 maj 2011 10:12

kommer det syvar(studie och yrkesvägledare) från hela Europa hit till Villan för att se lite av vår verksamhet som är ganska unik i världen. En från delegationen berättade häromkvällen på ett gardenparty för syvar att hennes son som har ADHD inte kunde få ngn hjälp alls från sin skola utan fick sändas iväg till en internatskola i ett annat land som 12åring. Det var enda möjligheten för honom att få läsa i lite mindre grupper men det är fortfarande ingen speciallärarhjälp, hjälpmedel, anpassning eller nåt sånt som våra elever får. Sjukt att man antingen klarar skolan eller slängs ut utan utbildning utan att skolan tar något ansvar för misslyckandet. Det säger en del om människosynen i dessa länder tycker jag. Jag är så glad att jag bor i Sverige där båda mina flickor med behov utöver det vanliga får precis det, lagstadgat också! Däremot får man kämpa för det men det är en annan historia.




Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards