Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Fia - 12 maj 2011 10:42

Har funderat och funderat lite kring hur jag ska lägga upp dagen då allting händer samtidigt. Det blir så att jag ställer in kursen som iofs var intressant men inte nödvändig. Jag kan en hel del redan och kan läsa mig till resten. Jag stannar på jobbet för att vara med på utvärderingen och kanske hinna träffa min kollega som kommer hit för att vi ska hinna prata ihop oss om gemensamma elever och deras betyg. Ikväll sen kommer jag gå på årsstämma på förskolan och skippa middagen med jobbet som iofs hade varit väldigt trevligt men sånt är livet. Årsstämman är lite viktigare trots allt. Jag har också avbokat tandläkartiden och bett att få en ny snart samt avbokat en tandläkartid frö Ida som skulle vara nästa vecka mitt på dagen. Den hoppas jag att vi ska få samtidigt som Linnéa ska till tandläkaren veckan därpå för att slipa en tand som drar hela käken snett. Hoppas att det är "görbart". Det lär visa sig men jag tycker tandläkarna på Vretggränd är ofta måna om att samköra barnen om man bara frågar.


Igår var vi en snabbis ut till Öregrund efter jobbet. Mårten kom hem vid halvsex och efter att vi packat in oss i bilen, köpt lite hamburgare till barnen och en sallad till mig for vi iväg. Det är snudd på sinnessjukt att åka dit en vardagskväll egentligen om du frågar mig. Resan tar en timme- minst och sen skulle vi vara hemma igen till senast 21 för att hämta upp Emma hos en kompis för hon ville itne alls följa med. Nu var det viktigt för Mårten att åka till sin pappa så vi gjorde det trots allt och kunde stanna en hel halvtimme  . Ja, ja, vi fick oss en biltur iaf och barnen somnade som grisar i bilen på väg hem iaf så det var lättnattat. Även Emma var ganska mör när vi hämtade henne för hon gick raka vägen in i badrummet, borstade tänderna, gav mig en kram och stupade i säng. Skönt att få lite respit från allt käftande den damen ägnar sig åt hemma. Det blir lätt lite tröttsamt att ha en sån här i hasorn...





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards