Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Fia - 10 maj 2011 13:26

och hoppet om livet likaså. För Emmas del alltså! Det var fotbollsträning igårkväll och den ungen älskar verkligen sin sport. Efter katastrofmatchen i söndags var träningen igår precis vad damen behövde för att återställa självförtroendet och få upp humöret.


Vi var också på utvecklingssamtal med Emma igår. Två ggr har det ställts in pga magsjuka och en tredje gång som läraren föreslog en tid kunde inte jag pga EVK på mitt jobb men nu så. Damen ifråga är en färdig trea, dvs hon har klarat alla målen för åk 3 och alla prov, tester och sånt visar att hon ligger bra till. Nationella fick jag inga siffror på men klart godkänt iaf och på steneinskalan som mäter läsförmåga, förståelse osv fick hon en 8 av9. Tänk här att klassen för 2 år sen inte var läskunniga större delen av dem pga en usel lärare. Nu ligger allas stenein på över 5. Specialärarhjälp behövs från 3n och neråt så resultaten är riktigt bra. Stavningsdelen för Emmas del var en 7 så även där är det bra. Det kommer bli bättre nu när hon också läser lite svårare böcker. Hon har varit lite bekväm och mest bara läst läsalättböcker men nu har hon börjat läsa en Henning Mankell. Bra gjort Rose-Marie som uppmuntrar till det! Just den boken, Eldens hemlighet, fick Emma order att fråga hemma om innan hon fick läsa den för den är lite läskig. Den handlar om en tjej i ett krigshärjat land i Afrika som springer på en mina.


Idrottsläraren fick vi också prata med vilket var roligt. Emma är godkänd i alla moment i idrott utom simning men det är bara för att hon inte varit och simmat med skolan än. Vi berättade då att Emma klarat simkunnighetstestet inkl livräddningen och behärskade både livräddningsryggsim och crawldito . Även dans var ngt som barnen inte haft men Emma har gått på det med. Vi fick också höra att Emmas år av gymnastik märktes för hon hade en ovanligt bra kroppskontroll, bollkänsla och styrka. Alltid kul att höra andra säga bra saker om mina barn  . Summa summarum så fungerar skolan riktigt bra.


Ikväll är det dags för Linnéa att ha fotbollsträning och Emma ska gå med farmor på stan för att försöka hitta en klänning till bröllopet. Själv ska jag roa mig med mitt livs sista styrelsemöte. Jag har sagt upp mig därifrån och slutar efter årsstämman nu om en vecka. Ska bli rätt skönt faktiskt efter 4 år att bara få vara vanlig, dödlig förälder på dagis istället för arbetsgivare. Jag är verkligen ingen chefsperson kan jag konstatera så det är tur att jag inte har några såna ambitioner  


Ääääääääntligen har värmen kommit också!!!!! Jag njuter av att slippa frysa, av att solens strålar lyser från en klarblå himmel. Jag frodas i gräset på fotbollsplanen de 5 dagar i veckan som det är fotboll. Enda nackdelen är att min garderob är tom... Måste shoppa massa sommarkläder till mig, Erik och Ida!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards