Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Fia - 5 maj 2011 08:46

Han har vaknat igen! För ungefär 1,5 år sen när jag var så där lagom höggravid fick jag en rad sms från ngn, jag vet inte vem. Det kan du läsa om här och här. Igår plingade min telefon till igen och maken kom med mobilen. Jag hade fått ett nytt meddelande från samma avsändare och den här gången var innehållet inte riktigt lika diskret. "Tack för att du är så sexig, du gör så att jag längtar till arbetet"  


Sorry men jag tar inte direkt detta på allvar. Jag skrattar åt det men inte mer än så. Jag påminner mest om en medicinboll i profil och så till vida han inte är blind eller har huvudet allvarligt fel påskruvat lär inte han kunna tända på mig utan att känna mig. Däremot är det lite kul att det är samma telefonnummer som sist och det var väl tur att jag sparade de förra meddelandena och att jag har min gamla mobil igen så jag kunde kolla. Nu är jag nyfiken igen också. Det är fortfarande inte snällt!!!!


Idag är jag hemma och tar det lugnt på förmiddagen. Ida har hostat sig igenom natten och jag visste att det skulle bli en jobbig natt. Jag hade det på känn eftersom jag såg tecknen på att hon var på väg att bli förkyld vilket gör att hon alltid får förkylningsastma. Jag hade inga mediciner hemma heller för allt är slut och jag har inte orkat hämta ut. Nu fick jag straffet! Det var dock ingen större fara på taket för jag visste att jag hade flytande bricanyl hemma som hon fick istället. Funkar bra det med även om biverkningarna är lite större=skakigare. Idag är hon lite trött men annars rätt okej. Hon får vara hemma och vila med mig idag dock och på eftermiddagen hoppas jag att Julia kan vara barnvakt så jag får åka till jobbet och vara med på vårt A-lag. Vi ska gå igneom alla våra elever idag och bestämma upplägg för resten av terminen så alla som behöver får godkänt så det är lite halvviktigt om man säger så. Jag passar på att tvätta lite och njuta lite av Gnälleriks sällskap. Han går bara runt och gnäller mest hela tiden. Han gillar inte att vara förkyld han heller.

Om en timme är det också dags för utvecklingssamtal på skolan.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards