Alla inlägg den 8 april 2011

Av Fia - 8 april 2011 09:52

står en av mina arbetskamrater och snackar skit om mig i köket. Han tror nog att jag är hemma idag med... Undra om jag ska tala om att jag är här eller bara låta det passera???

Av Fia - 8 april 2011 09:22

Jag har inte kunnat logga in på bloggen på ett par dagar. Sidan vägrar att laddas. Förargligt.


Senaste kvällarna har jag tagit itu med sömnproblemet och Erik. Jag uppskattar inte alls att inte få sova på nätterna för jag har en tendens att bli lite trött då. Jag rpovade att stoppa i säng honom tidigare men då vaknade han redan 23:45 som jag redan skrivit om så jag gjorde tvärtom. Jag höll honom uppe på kvällen. Vi åt mat och jag nattade de andra barnen. Jag gavErik gröt vid halv8 och då var han så trött att han lade ner huvudet på sitt lilla bord, gnussade ögonen och sade: Nanna! Jag låtsades inte om det utan tog ner honom, tvättade honom, satte på pyjamas och bytte blöja men var elak nog att sätta ner honom på golovet efter det. Jag fortsatte min kvällssyssla som är plocka undan, rensa lite, diska osv och hela tiden gick Erik efter mig, gnällde lite, sade nanna flera gånger och stod jag still i mer än 5 sekunder lade han sig ner på golvet. Hämnden är ljuv  Han måste tycka att jag är världens trögaste mamma som inte fattar vad han säger. Klockan nio gick det inte längre utan jag förbarmade mig över honom, gosade med honom i soffan och det tog inte många minuter innan han sov. Sen sov han och sov och sov. Han sov faktiskt hela natten- i sin säng!!! Han ville inte ens vakna på morgonen när vi andra gick upp vid sex utan han rörde lite på sig men bestämde sig för att lura lite till. Han lurade till 7:20 då jag fick ta upp honom för att hinna byta blöja och klä på honom innan han fick åka till mormor och äta frukost. Nu har vi kört det här tre nätter och det fungerar!!! Han är vaken till 21, somnar och sover hela natten. Me like  


Hemma annars är det som vanligt. Emma har varit hemma hela veckan men är tillbaka till skolan idag. Igår var hon arg som ett bi, sur och tvär och bombarderade mormor med sms för att ingen hemma tyckte det minst synd om henne. Hon skulle till och med få en "allergisk chok" av att Ida var hemma från skolan. Enda problemet här var att Ida hade nattsuddat och låg och sov så sååååå himla besvärlig var hon nog inte då. Hon såsade i sängen till halv11.


Ida fick vi hämta på dagis i onsdags för hon hade feber. Det märktes då itne när hon kom hem för det var fullt ös hela dagen så jag undrar om inte personalen tyckte hon var jobbig och hittade på febern  Hon fick iaf vara hemma igår också och mysa med mig, Erik och Emma(ja hon fick ju "allergisk chok" av oss andra då  ). Kan inte gärna skicka iväg en aldrig så pigg unge till dagis när hon haft feber dagen innan liksom. Kanske var lika bra det dels pga nattsudderierna och dels för att hon skaffat husdjur  Hon har mask i magen så idag ska jag köpa medel till hela familjen. Vi ligger alla i samma säng eller flyttar runt så jag struntar i apoteket och behandlar hela familjen på en gång för att slippa skiten, basta! Jag fick ringa och meddela dagis detta också för att de ska kunna sätta upp en varningslapp. Frågan är nu var masken kommer ifrån??? Får man mask av att dricka lervatten???? Det har Ida gjort i vad jag förstod ganska generösa kvantiteter också... Annars är det väl ett barn på dagis. Själv har jag knappt sovit i natt för jag tycker verkligen att det är äckligt med sånt här. När jag sov drömde jag en konstig mardröm om att det fanns spindlar överallt som om man inte tog hand om alla djur efter bästa förmåga(även inräknat springmask) blev man biten och de var tyvärr ganska giftiga. Jag gillar inte spindlar heller  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards