Alla inlägg den 5 april 2011

Av Fia - 5 april 2011 14:13

Erik börjar bli minst sagt jobbig på nätterna nu. Han vaknar strax efter jag går och lägger mig och håller sen låda till 5. Kl 6 ringer klockan och det är dags att gå upp. Senaste månaden är det jag som tagit alla nätter. Vissa går hyfsat bra= vi har brottningsmatch ett par timmar innan han somnar om igen och sen andra är katastrof= han är verkligen vaken HELA natten till fem... Resultatet har blivit att jag iofs är trött men man vänjer sig vid allt och man gör det man måste ändå. Tålamodet och humöret är väl inte alltid det bästa men man försöker iaf. Inatt var en sån där katastrofnatt och den råkade sammanfalla med att mårten sov i vår säng också(han somnar alltid med barnen och ligger kvar där eller sover på soffan). Erik vaknade 23:45 och vägrade somna om eller så slumrade han till lite och vaknade lika fort igen. Vi ägnade oss åt den vanliga brottningsmatchen iaf och när Erik ligger still sover jag några minuter till nästa gång. Fungerar ju på nåt vis. Halv3 inatt ledsnade mårten så han gick upp med Erik och ansåg väl att om man nu ändå ska leka i sängen kan man lika gärna göra det på golvet istället. Han gick upp alltså och jag fick sova. Jösses vad länge sen jag fick sova 3timmar i sträck sist!!!! Det kommer jag knappt ihåg???


Utanför dörren grät Erik och så hörde jag Eriks små, lätta, snabba fotsteg  och sen började han gråta utanför den stängda sovrumsdörren. Jag tänkte då att jag aldrig kommer kunna somna om för att i nästa göra precis det  Klockan 6 ringde klockan och först då vaknade jag. Jag måste ha somnat som en klubbad säl för jag hade inte ens märkt när Mårten och Erik kom och lade sig bredvid mig.


Man skulle kunna tro att jag borde vara mer utvilad idag än på länge men så är inte fallet. Jag vaknade med huvudvärk(brukar betyda migrän) och tog två alvedon. Trött som jag vet inte vad och min hjärna verkar knappt kunna sätta en mening efter den andra. Lite te och kaffe senare och ytterligare alvedon börjar hjärnan fungera iaf men skallebanket 'är värre så lunchen får sällskap av en bamyl. Det brukar kunna hindra värken från att utvecklas till migrän iaf. Det verkar fungera för nu är det bättre  Däremot tycker jag att när jag ändå fått sova 3,5 timme i sträck borde jag vara piggare än vanligt och då är jag tröttare, det är lite konstigt...


Om ngn har förslag på hur man får små prinsar att sova på natten så mottages förslag med öppen famn. Vi har provat att han får sova mer/mindre på dagen, tidigare/senare på dagen, vistas ute/sova ute osv men ignenting fungerar. En teori är att vi väcker honom. Kan det vara så???? Var ska vi göra av honom på nätterna då???? Nu sover han hos oss i vårt sovrum, eller ja han sover ju inte men du förstår vad jag menare. Han har sin säng där... Ska han få eget rum har vi problem... Det hade vi iofs tänkt men på sikt- inte nu! Nu är vårt extrarum upptaget av min kusin som bor hos oss och ner i källaren vill jag varken flytta Ida eller Erik... Vi kanske måste det iaf nu till sommaren. Jag kan livligt föreställa mig kaoset som blir då för då kommer alla rum att behöva nya ytskikt. Källarrummet som då blir Idas behöver nya tapeter/färg, Eriks blivande rum har Ida rivit ner tapeterna i så det lär behövas målas om. Eller ska vi flytta in i det stora lekrummet och låta barnet ta vårt lilla sovrum??? Då blir det ännu ett rum som behöver målas. Emmas rum står redan på listan över saker att göra tillsammans med köket.... Näe, det är nog nästan enklare att inte sova istället  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards