Alla inlägg den 4 april 2011

Av Fia - 4 april 2011 09:17

har vi haft senaste dagarna. Maken har jobbat(surprise!) men han fick med sig fyra täcken, ett madrassöverdrag, tre kuddar och en IKEAkasse med kläder att köra i jobbets maskiner när han nu ändå var där. Vår tvättstugetid blev som bekant inställd men bra kvinna(och man) reder sig själv   Hemma har jag tillbringat två dagar i tvättstugan jag med och har hunnit med att tvätta 9 maskiner och dessutom fått undan nästan all ren tvätt in i garderoberna. Täckena, kuddarna, lakanen ligger iofs på bänken i tvättstugan men det ska undan ikväll när alla sängar ska bäddas om(och tvätthögen bättras på). För jo, det är iofs många maskiner mindre med tvätt men det är mkt tvätt kvar ändå. Alla tre korgar är fulla ändå nere i källaren och en IKEAkasse. Det får bli eftermiddagens uppgift för jag kommer sluta tidigare idag. Det är sjukt hemma igen. The never ending story continues. Emmas tur att sitta nattvak på toa nu  


Vad har vi gjort i helgen annars då??? I lördags lekte Linnéa med N så vi lämnade henne där på fm. Mårten har fixat ordning barnens cyklar inför våren också och alla utom Emma har återinvigt dem. Det verkar som Ida äntligen fattat hur man gör när man cyklar i år även om det fortfarande är MED stödhjul. Hon kommer nog få ha dessa tills hon börjar skolan. Det krävs lite koncentration att cykla och det är väl inte hennes starka sida  


Emma har också lekt i helgen. Hon började med att följa en klasskompis hem från skolan och fick faktiskt åka gratis på skolbussen. Det var en snäll busschaufför den resan. Annars brukar de kräva busskort eller pengar men vilka småkottar i lågstadiet har pengar med sig till skolan??? Det innebär att skolbussbarnen inte kan ta hem kompisar och det ogillar jag. Däremot om bussen är full, det har jag förståelse för men det är absolut inte fallet här! I går lekte hon med grannflickan och ett par andra kompisar så jag hoppas att hon inte smittade ner dem nu...


Lite shopping har vi hunnit med också. Emma fick en ny jacka och nya grusskor till fotbollen i lördags, i går fick LInnéa ny jacka, överdragsbyxor, mössa och vantar så nu har hon också gummikläder till skolan. Dessa plagg måste verkligen vara oumbärliga??? Jag vet att många ogillar dem men inte vi. Barnen ber tom om att få ha såna och jag föredrar dessa framför galonisar. Funderar på om jag skulle köpa ett set till Ida också för hon har gamla ärvda grejer kvar från Linnéa och Emma men jackan är ltie för stor och håller inte riktigt tätt längre... Får konsultera bankkontot för den saken tror jag! Barnen behöver nya skor också men där pågår förhandlingar. Emma vill ha converse och jag vattentäta gympaskor... Vi är inte riktigt synkade där om man säger så  Converse nu är ju ingen hit om mans äger så tycker mamman eftersom det är lerigt som tusan ute. Linnéa fick nya gummistövlar i helgen men behöver vårskor. Ida samma lika. Jag måste nog upp och konsultera vinden först för att se om vi hittar några skatter. Ibland har vi tur men jag har en känsla av att så nog inte är fallet den här gången. Jag tror att jag har ett par grå/lila gympaskor till Erik där men då får väl Mårten dåndimpen  Han tyckte att Eriks nya jacka var en tjejjacka... En svart med turkosa detaljer????? Turkost var tydligen en tjejfärg numera. Stackars Erik som får ha tjejkläder eller är det mest synd om maken kanske... 

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards