Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Fia - 29 mars 2011 18:56

När jag väntade Erik fanns det i samma mammagrupp en annan mamma som under graviditeten fick veta att hon fått bröstcancer, inflammatorisk sådan. Man tog snabbt beslutet att förlösa henne och ut kom en fin liten kille, en liten Erik  . Sen dess har jag följt hennes för tidigt födda son i hans kamp för att leva i början men också Lindas kamp mot cancern. En jobbig och ojämn kamp för hennes metastaser har kommit fortare än hennes behandling kunnat döda några monster. I julas blev hon riktigt dålig men återhämtade sig och slog alla med häpnad. Hon fortsatte kämpa mot cancer, mot smärtor, med behandlingar och för sina fyra pojkar och henes man. Hon fortsatte kämpa ända till idag. Nu har hon kämpat klart och får vila men priset var grymt. Hon fick lämna sina pojkar och man för att slippa smärtorna och för att må bra. Idag går mina tankar till Lindas familj och ffa hennes pojkar som får växa upp utan sin mamma.

Av Fia - 29 mars 2011 18:18

En sketen dag i skolan hann vi med innan sjukan slog till igen. 6 barn i klassen som är magsjuka och ytterligare en(vad jag vet) till idag förutom LInnéa alltså. Känns ju bra att hon fick gå på kalas i söndags... Man kanske skulle ställa in skolan helt en månad tills det är över???? Helt ärligt men jag fixar inte en vända till! Det tog Eriks mage en månad att återgå till det normala efter förra vändan och nu äter han igen och hämtar igen lite vikt efter vikttappet. I morse kom jag på en sång jag brukade sjunga när jag var liten och ville svära fast inte vågade... Helvete, helvete, helvetes jävla skit   Jag kan säga att i morse var mina hjärna alldeles tom, om man bara bortser från alla svordomar som nog tom hade gjort själva djävulen generad  


Imorgon är det dags för årets "begivenhet". Begravningen av farmor. Det är ingenting jag ser fram emot men det ska trots allt bli roligt att träffa alla kusiner man aldrig träffar annars. Undra hur många jag inte kommer känna igen???? De flesta kusinbarn törs jag gissa på för pappas släkt träffas verkligen aldrig. Lite tråkigt faktiskt. De allra flesta är verkligen trevliga!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards