Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Det lönar sig att bråka!

Av Fia - 23 mars 2011 10:23

Ja eller bråka och bråka men informera iaf. Jag skickade ett mail till Linnéas lärare i helgen och förklarade att Linnéa skulle vara ledig hela veckan eftersom vi ville slippa alla magsjukor hemma. jag informerade också om socialstyrelsens rekommendation om 48 timmars hemmavistelse efter sista symtom för att inte sprida smittan vidare. Nu har det kommit ett veckobrev från henne där hon informerar alla föräldrar om detta och att ALLA barn med magont och/eller diarré kommer skickas hem. Behöver jag säga att jag är mer än nöjd med det beslutet?!!! Den läraren fick en pluspoäng i min bok. Jag gillar lärare som lyssnar in, bildar sig en uppfattning och tar beslut baserat på fakta oavsett om det är populärt eller ej. Jag gissar att hon kommer få försvara sitt beslut många gånger när barn med endast magont skickas hem och föräldrarna tycker att det är onödigt... För barn med magont är ju inte sjuka eller behöver vila eller så????!!!


Idag är jag tillbaka på jobbet igen. Mamma är återställd men Eriks mage är fortfarande kass, nattetid  . Den värsta hostan har lagt sig nu så liiiite mer sömn fick jag i natt men vid 1 vaknade han och hade ont i magen och fyllde under några timmar tre blöjor och två pyjamasar innan han somnade om vid fem i morse. Jag vet snart inte vad jag ska göra med hans mage. Han har haft diarré i en månad nu och innan dess var det bättre men inte bra. Han får probiotika i den mjölkfria ersättningen, i vätskeersättningen, i magdropparna men den är fortfarande kass. läkaren har sagt att hans mage är omogen och det kan jag köpa men då skulle vi ge just magdropparna som inte har någon effekt alls just nu. Mjölkallergin märkte vi just genom att han fick diarré. Börjar fundera på om han är allergisk mot ngt mer???? Han äter inte mjölk, fisk eller soja. Ägg äter han men sällan och i mikroskopiska mängder. Gluten testade man i blodprovet men det visade ingenting. Kan det vara gluten ändå???? Han växer normalt på längden(<76cm) men vikten... Okej nu har han gått ner rätt mkt men han var inte stor innan heller... Någon som har några förslag på vad vi kan göra? Ingen av mina barn har varit runda men liiiite hull vore bra om han hade just för att ha som reserv och stå emot infektioner lite bättre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards