Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Fia - 22 mars 2011 12:06

Vi har bokat in oss i en tvättstuga på lördag!!!! Gissa om det behövs efter de senaste fyra veckorna??? Vår lilla skrutt är bara på bara 4-5kg och räcker inte alls till här hemma. Nu går jag och nynnar fånigt för mig själv: "Stora maskiner, stora maskiner" från barnprogrammen  

Av Fia - 22 mars 2011 09:58

Inga fler magsjukor i sikte men omväxling förnöjer  Emma har ont i halsen och feber. Hon blir alltid så när hon är förkyld, kommer knappt ihåg sist hon var snorig. Linnéa är trött och täppt i näsan men annars ingen fara. Ida är det full fart på nu men inatt hade hon det jobbigt att andas   Eriks mage är status quo. Jag är rätt nöjd faktiskt även om ungarna inte är direkt superfriska. Inga fler magsjukor!!!


Idag känns min skalle som jag har haft en hård kväll på puben eller nåt. Har aldrig varit dagen efter men jag kan tänka mig att jag inte är så långt ifrån. Skallebank och tröttmatta framför ögonen. Inte så konstigt kanske för sömnen har lyst med sin frånvaro. Jag gick och lade mig vid halv10 efter att ha inhalerat Ida med två puffar Airomir. Sov  till 22:08 då Erik hostar tills han kräks ner hela sängen. Upp, tvätta av honom, maken tar sängen och så parkerar vi oss i soffan. Om Erik lägger sig ner hostar han igen och tja det slutar bara på ett sätt så jag sitter kvar. Där sitter vi till tretiden inatt med paus för att inhalera Ida lite mer

(6puffar allt som allt innan hon får sova lugnt). Vid tre ger jag upp för Erik vill inte ligga i famnen eller på mig och sova längre. Jag lägger honom i sängen på en stor kudde men han fortsätter skrika. Braaaaak säger det! Dags att byta blöja. Den fick maken ta. Erik kommer tillbaka till mig, maken lägger sig i Idas säng för vår säng är redan överbefolkad. Ida kan inte somna om utan vill leka med Erik så hon förvisas tillbaka till sin säng varpå makens säng försvinner ännu en gång. Här muttrar han surt ngt om om circus och sängplatser innan han retirerar ner i källaren till Linnéas säng. Han visar sig verkligen inte från sin bästa sida på nätterna  . Lugnet lägger sig sakta över sovrummet. I fem minuter ungefär sen börjar Erik skrika och sen kommer nästa ratatatatata i blöjan. Hinner bara precis byta den och tvätta händerna så kommer nästa... Efter den ger jag upp sovandet och parkerar i soffan igen för att spruta in vätskeersättning i Erik istället. Kl halvfem kommer Emma upp och vill ha alvedon för hon har ont i halsen. Erik har precis kommit till ro så hon får leta själv men hittar ingenting så hon går och lägger sig igen och somnar om. Halv sex somnar Erik och jag i soffan, sittandes, och jag vaknar halvsju av att alarmet ringer...


Nu sover Erik iaf igen och jag hade nog gett min högra hand för att få göra honom sällskap men med Ida i huset är det bara att glömma. Somnar jag och hon är vaken får jag vara glad om huset står kvar sen  Däremot tänkte jag trösta mig med lite kaffe i hopp och lite falsk energi. Kokade det, hällde upp, öppnade kylen... det fanns ingen mjölk   När jag köper mjölk sen kan man få trösta sig med något gott mitt i veckan, visst  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards