Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Fia - 21 mars 2011 10:30

Jag börjar misstänka att ngn kastat en förbannelse på vår familj eller utsatt oss för bakteriell krigföring! Mamma har sjuknat om och Eriks diarrée ger sig inte.


Vi hade en sån fantastisk morgon imorse. Erik låg och sov i vår säng tillsammans med Ida och mig. Han stökade runt lite en kort stund innan en omisskännlig doft sprider sig i rummet. Jag lyfter lite på ena ögat och jag har nog aldrig varit så snabb upp från sängen förrut. Jag ska bespara er detaljerna men föreställ er en chokladtomte... i en säng full av illaluktande klet... Det fick bli en totalsanering av honom och sen även mig. Myyyyysigt! Jag vaknade iaf  


När jag var ner i tvättstugan för att slänga in lite kläder i maskinen ringde telefonen. Mamma är dålig igen och kan inte komma. Jahapp, vad gör man då???? Maken är ensam på jobbet hela veckan och kan inte vabba. Jag hade lovat min kollega att ta hennes elever första timmarna för hon hade lovat skjutsa sin dotter till ett vårdbesök. Det är bara att bita i det sura äpplet och packa in ungarna i bilen, med dator, nintendo ds, filmer, pennor och papper. Planen var att de skulle vara inne i vilorummet på vinden på jobbet och roa sig medan jag hade lektion. Då smittar de ingen och de kan gå ut i trädgården om de får allt för tråkigt.  Planen var sån iaf. Jag packade in alla i bilen, åkte till jobbet, packade ur allting inkl Erik som bajsat ner sig igen, in byta blöja och då kommer min kollega in genom dörren. Hennes dotters besök blev inställd. Jag valde i det läget att åka hem och vabba hela dagen istället. Känns som ett mkt bättre alternativ.


Däremot börjar jag fundera rejält kring det här med att jobba heltid!!! Inga pengar i världen är värda det kaos vi levt i senaste två månaderna. Ungarna har varit sjuka nonstop i två månader. Mamma har tagit det mesta av vabben utom magsjuka så arbetsdagarna har flytit på rätt okej ändå men nu.... ingenting fungerar! Huset ser ut som jag vet inte vad, tvätthögarna är högre än huset(nästan iaf), jobbet sköts inte och mina elever får inte den undervisning de behöver för att klara betygen till sommaren... Ni kan ana er stressnivån här va??? Om det inte var för att jag trivs så himla bra på jobbet hade jag allvarligt funderat på att säga upp mig och börja jobba som dagmamma istället eller hemmamamma...  Får ta mig en allvarlig funderare kring hur mkt jag vill jobba i höst eller så får vi kosta på oss en utlandsresa över jul/nyår för att tanka lite sommarsol och klara vårmånaderna lite bättre. Höstterminen brukar ungarna klara sig rätt bra genom ändå.


Jag känner att det är väl mkt sjukprat just nu på bloggen. Det är tråkigt, jag håller med men vi hinner liksom inte göra ngt just nu heller med mindre än att vi sprider allt vidare... Eller är det det vi ska göra??? Skänka vidare bacillerna så vi slipper. Någon intresserad  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards