Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Fia - 14 mars 2011 13:32

när tar skiten slut. Vi är nu inne på fjärde veckan med magsjuka och det ger sig aldrig  Jag börjar känna mig, om ni ursäktar, djävulskt less på detta och inte verkar det finnas ngn ljusning i sikte heller. Det började fredag v8 och senast igår började Erik kräkas igen och kräktes 10ggr på bara ngn timme. Gissa hur pigg han var då??? Han blev ung lika slak som en disktrasa stackarn. inte vet jag vad jag ska göra för att bli av med det heller????? Vi våttorkar ytorna med ytdesinfektion, torkar golvet med ajax/klorin, skurar badrummet en gång om dagen men det verkar inte hjälpa för ajg har en svag misstanke att det nog inte är vi som smittar varandra utan det kommer från dagis/skola. Sist ngn kräktes var i tisdags och från tisdag till söndaglunch känns det rätt långt för ngt att blossa upp. Jag börjar bli rent ut sagt förbannad på folk som itne har vett att hålla sina ungar hemma när de har diarré för det hör vi om titt som tätt att "Han är bara lite lös i magen men han kräks inte...." Idioter! Börjar allvarligt fundera kring om vi skulle ta ledigt en månad, ställa in skola, dagis, jobb, aktiviteter och bara njuta av varandra och få vara friska istället.


Igår fm var vi iväg på bio. Emma skulle äntligen få gå på sin date med pojkvännen  Vi bokade biljetter åt dem till Trassel i 3D och så gick jag och Hanna på vanliga med småsystrarna. Mårten fick vara hemma med Ida och Erik istället för han hade varit iväg och VUNNIT en biltävling på lördagen minsann! Filmen var faktiskt otroligt mkt bättre än jag hade trott och jag fick mig många skratt. För en gångs skull tycker jag att Disney lyckats fånga karaktärerna med humor och inte bara schablonartad sådan. Den kan jag rekommendera! Barnen var toppennöjda efteråt också.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards