Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Fia - 9 mars 2011 13:46

Solen skiner, vintern smälter sakta men säkert bort och jag inser att det är dags att börja inventera barnens vårkläder. Erik har precis fått en vinteroverall eftersom den gamla babyoverallen inte riktigt klarade av Eriks framfart ute. Han fick en reima på rea som jag hoppas att han kan ha i början på vintern också... Nu är den iaf ganska stor.

I höstas köpte jag fodrade gummikläder till Ida i turkost som jag och Ida verkligen gillade. Ngn gång efter jul sprack de i sömmen i grenen och i måndags på dagis läckte de in genom galonet????? igår roade jag mig med att springa runt och leta nya byxor för jackan funkar ju fortfarande och så har vi en gammal i storleken större som också funkar. lindex hade bara samma lika som vi redan provat och som gått sönder. Kappahl hade bara ofodrat så jag sprang in på Rusta och köpte ett par därifrån, ett par rosa som passar till den bruna lite för stora jackan med rosa blommor på. Kankse inte jättesnyggt till turkosa. Känner mig lite blåst på konfekten här faktiskt för jag hade köpt turkost fö att Erik skulle kunna ha när det blir hans tur. Alla andra gånger vi har köpt gummikläder har de hållit, utom didrikssons set som jag sålde med glädje eftersom jag inte alls gillade deras boardmanset. Hur gärna jag än tycker att pojkar och flickor inte ska köras in i fack så kommer jag inte sätta på honom rosa byxor. Jag vill faktiskt köpa pojkfärger till honom för jag är rätt less på rosa efter tre färger. Nu fick det trots allt bli rosa från Rusta för jag orkar inte springa runt och leta överallt och ingenstans. Nu kostar de nästan ingenting och jag vet många som haft likadana och varit toknöjda!


Nu är frågan vad jag ska köpa för vårkläder till barnen????? Emma har redan en softshelljacka, en fleece och en i hennes tycke jätteful skaljacka. Gissar att det kommer behövas en skaljacka där  . Linnéa hade ett skalset som försvann och inte hittat hem än så där behövs nog rubbet. Ida har heller ingenting tror jag men måste kolla. Hon har ett par blåa byxor och ett par svarta byxor men inga är vattentäta dock... En jacka till de blåa borde finnas men inte den heller är vattentät och på ett dagis som är ute i ur och skur så behövs det. Erik kommer behöva ett vårset han med men vad köper man till en liten kille på 14 månader att ha ute???? Overall? Det vet jag av erfarenhet att det används en månad men sen måste man köpa jacka ändå. Jacka och byxa alltså men vadå för nåt??? Gummikläder först och sen skal eller? Just nu vet jag knappt vad jag vill och inte verkar jag komma ihåg vad de andra tre hade i samma ålder heller??? Var det inte en våroverall som Emma hade från POP tro???? Ida hade ngn liknande också men de är alla sålda. Sen tillkommer skor också  Nä det får nog fortsätta vara vinter ett tag till tror jag. Enklast så  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards