Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Fia - 27 februari 2011 18:52

I'm back från en högst ofrivillig bloggvila. Försökte blogga från mobilen men dålig framgång. Halva mitt inlägg försvann ngnstans i cyberrymden. Vad månne nu vara orsaken till frånvaron???? Ja delvis kan jag skylla på sjukdom av det värre slaget om du frågar mig. Det värsta slaget tom om man nu bortser från cancer och sånt som liksom ligger bortom skalan. Magsjuka!!! Jag avskyr verkligen magsjuka, på riktigt! Det finns ingenting som är värre. Jag är rätt härdad, har jobbat inom vården men jag fixar inte att torka spyor. De har en tendens att föröka sig då. Alla andra avarter av magsjuka kan jag hantera men just spyorna, det är makens jobb. Vi har delat upp det så finfint så jag tar barnen, duschar och byter på dem. Maken får äran att torka golvet, sängen eller vad som nu behöver torkas   Funkar finfint!

Fast den stora anledning är faktiskt att jag inte kunnat. I fredags när jag kände mig lite surfsugen hittade jag inte datorn. Den fanns inte på de vanliga ställena(vardagsrumsbordet, köksbordet) och inte heller de lite mer ovanligt(under sängen, soffan). Den återfanns i Idas rum. Den hade tydligen varit lite smutsig så hon hade tänkt att göra dagens goda gärninge och tvätta den. Hon tog en bytta med vatten och hällde över datorn... Den mådde inte så bra efter det och när jag hittade den dröp det om den och vattnet rann ur den från alla håll. Den har inte riktigt velat starta efter det trots att jag torkade den i ugnen ett par timmar på 50g på uppmaning från brorsan som jobbar med datorer. Hade jag aldrig vågat annars kan jag lova.

Idag var jag dock och införskaffade en ny dator och även om plånboken är mkt tunnare är vi mycket gladare här hemma och mycket nöjda för nya datorn inte bara verkar samarbeta med vårt trådlösa nätverk utan gör det enkelt, snabbt och smidigt och så är den nya dator hel. Den gamla var sprucken och bokstaven B var ett gissel att trycka ner efter att vårt lilla lilltroll(Ida så klart) drog bort den knappen och lyckades slita sönder ngt undertill. Nu återstår bara att försöka rädda korten på den gamla hårddisken... Alla våra fotografier följde liksom med i badet. Hagbard? Är du bra på sånt också???? Kan du ge det ett försök?

Nu måste jag nog ta och ta en paus och natta lite barn. Det blir tidigt imorgon för maken ska åka vasaloppet imorgon vilket för min del innebär att fyra barn ska vara färdiga och färdigpackade kl 0700 imorgon bitti.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards