Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Fia - 3 februari 2011 17:17

Idag har jag tillbringat en del av dagens arbetstid med att läsa bloggar. Ibland får vi lite dötid eller så och då kan man passa på. Jag gick som vanligt in på favoritbloggen(Carola från Familjen Annorlunda förra säsongen). Hennes blogg har jag läst i minst tre år nu och inte så sällan får hon kritik för att hon enligt vissa inte spänner fast sina barn ordenligt i bilen. Tro mig, hon spänner fast sina barn enligt konstens alla regler med godkända stolar men ändå finns det folk som lägger sig i för att ngn en gång för länge sen hävdat att just den stolen monterad ¨på just det sättet inte är lika säkert som andra... Diskussionen gäller användandet av internbältet i en kombinationsstol. Den är godkänd för både användning med och utan internbälte. Klicka på länken ovan och läs själva!


Jag roade mig med att svara henne eftersom jag råkade sitta inne med rätt ny och trovärdig information om just den stolen och användandet av internbältet eftersom jag allvarligt funderade på att köpa den till Ida förrut och frågade en säkerhetsexpert på området. Jag bifogade min fråga och svaret och Carola kunde ge svar på tal  Det är så himla roligt för det dröjde inte länge innan hon fick en kommentar att "Ödmjukhet gör en kvinna vacker" och sånt när hon dels svarade på kritiken och dels då, med glimten i ögat, stack ut hakan med lite "Vad var det jag sade". Jag måste tillstå att jag faktiskt gillar att ge svar på tal och gärna knäppa "besserwissers" på näsan. Ni som känner mig vet att jag är ganska argumenationsvillig öht  Jag tror att det är därför jag gillar att jobba med tonåringar, inte bara men det är ingen nackdel.


Ännu konstigare är kommentarer om att man som bloggare inte ska försvara och svara på kritiken. Varför det liksom???? Man sitter inte och skriver en blogg om man inte har skrivklåda och då får man bara ännu en ursäkt för att skriva. Eller dagens bästa kommentar från Carolas blogg... Ngn tyckte att hon skrev för långa inlägg(?????) Vilken tur att det är frivilligt att läsa då  

Dagens huvudbry annars är varför Syltkrukans bil står på vår gata???? Den verkar inte leverera varor heller så Carola känner ni ngn i Gamlis??? Vår granne tex  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards