Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Fia - 31 januari 2011 08:07

Det är iofs ingenting allvarligt men vis av erfarenheten är det bättre att vidta åtgärden idag så slipper vi mediciner och hemmasittande mkt längre. Linnéa vaknade inatt och hade ont i kisseriet och ont i magen. Det har hon ganska ofta och det beror på att hon dels druckit alldeles för lite men det i sin tur gör att hennes reflux ger sig till känna. Då gäller det att vätska upp henne, skölja ur systemet och oftast går det tillbaka. Om det inte gör det så krävs penicillin för att häva det onda och det undviker jag helst.


Igår gick hon också omkring och rapade typ ruttna ägg  Det bådar aldrig gott!!! Frågade massa gånger igår hur magen var men allting var bara toppen(yeah right liksom...) men när hon sovit en timme eller två igår kom hon upp och sade att magen gjorde ont. Nu hoppas jag att det inte är magsjuka!!! Håll tummarna, men maken åker bort toktidigt imorgon bitti(kl 3) och är borta till onsdag kväll så det krävs inget geni för att inse att ngn kommer bli sjuk. Slår det någonsin fel??? Bara det inte är magsjuka så. Vi har en sån bra arbetsfördelning när det gäller nerkräkta barn. Jag duschar barnet och maken sanerar sängen. Jag klarar inte att städa ur en nerkräkt säng...  Jag må ha jobbat inom vården men det är en stor bidragande orsak till att jag inte gör det längre utan jobbar med friska ungdomar.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards