Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Veckan som gått

Av Fia - 28 januari 2011 11:28

För en gångs skull är det inte mitt fel att jag inte bloggar utan jag skyller oförblommerat på vår datatekniker som inte får igång datorerna. Förra helgen gick routern sönder och vi skaffade en ny. Jag önskar jag kunde säga att den nya fungerar perfekt men det är nog så långt från sanningen man kan komma. Routern har bra signal till datorn men den vägrar prata med omvärlden och om man mot förmodan kommer ut på nätet så kopplas man ner inom några minuter. Ringde och bråkade, igen, för att få igång skrället men fick bara till svar att stänga av den och starta om den... Fungerar den då???? Nja, den kanske håller sig uppkopplad lite bättre men det går sååååååååå trögt och rätt vad det är så vill den inte fungera alls. Blir faktiskt rätt förbaskad på teknikprylar som inte vill samarbeta. Jag är helt värdelös på sånt och jag blir helt ställd. Jag gillar inte alls att vara maktlös och känna mig dum, inte det minsta lilla, och då blir jag arg! Saker ska fungera!


Den här veckan har jag inte gjort så mkt mer än jobbat, hämtat barn, lagat mat, nattat barn och städat känns det som. Är det så att jobba??? Då avstår jag gärna. Jag känner inte alls att jag hinner med barnen så som jag vill. Hade kanske känts bättre om lönekuvertet åtminstone var välfyllt men rektorn var sen in med papprena och jag får bara min halvtidslös nu och resten nästa månad... Det känns kan jag säga för utgifterna har ökat i takt med jobbet(främst bensin) och dessutom har jag ingen föräldrapenning att dryga ut utgifterna med längre. Ja, ja tänkt hur glad jag blir nästa månad istället när jag får lön för 150% arbete  


I onsdagskväll gjorde vi ett försök att få ihop Mimmi med Flinga eftersom de då hade introducerats i rätt många dagar. I måndags lät jag dem nosa på varandra men de verkade Mimmi aggressiv så jag struntade i det men jag var nog överdrivet feg och feltolkade hennes signaler. Nu lade sig Mimmi ner och Flinga rusade fram och klättrade upp på henne och de hälsade på varandra och sen dess har jag två glada, pigga gerbiler. Mimmi har dessutom slutat tjura och kommer nu fram och nosar, hälsar och vill kela med en när man tittar till dem. Hon som bara försökt bitas sista veckorna. Känns faktiskt hur bra som helst!  


Idag ska jag smita lite tidigare från jobbet hoppas jag och köpa lite födelsedagspresenter till morgondagens födelsedagsbarn. Eftersom internet inte fungerar hemma så...


Grattis på födelsedagen Emma!!!!   

 

Från och med imorgon har vi en 10åring hemma. Känns helt galet att hon redan är så stor. Min lilla plutt  fast hon nästan är lika lång som mig redan. Inte så svårt kanske att lyckas bli längre än mig... Jag gör ju som korumpan, växer neråt har jag fått höra från min snälla moster Britten  . Inte mitt fel att alla i släkten är över 170 och så kommer halvpygmeen Fia.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards