Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Fia - 17 januari 2011 11:11

Måndag morgon. I vårt hus innebär det en tidig morgon och väldigt trötta barn. Barnen som hela helgen vaknat mellan 6 och 7 av egen fri vilja sov idag som små grisar när klockan ringde kl 6 och vägrade vakna. Vi buffade och knuffade, klappade och smekte men de vägrade vakna. Linnéa och Ida låg tillsammans i makens säng och delade täcke. Det var väl varmt och skönt antar jag, maken hade emigrerat till soffan ngn gång under småtimmarna.

Erik vaknade vid ett i natt och vägrade somna om. Han fick komma över till min säng för att iaf slippa mistluren   som körde igång men väl där ville han inte alls somna utan han kröp omkring, klättrade på mig och förmodligen systrarna också när jag lyckades lura till ibland och så ville han prata, sjunga och leka... Jag vägrar prata, sjunga och leka på nätterna. Då är jag så tråkig jag bara kan vara för att inte uppmuntra och det fungerar oftast väldigt bra men Erik kan tydligen roa sig själv väldigt lätt, bara inte i sin egen säng. 

Efter ett tag gjorde jag som jag brukar och brottade ner honom och höll fast. Jag somnade till rätt snart så han kunde krypa loss och börja klättra och så började vi om igen. Ngn gång under natten somnade han före mig iaf för kl 6 då låg han med rumpan i vädret och sov väldigt gott. Gosplutten  .

Även Ida hade svårt att sova inatt. Kan bero på att hon sov middag igår för att komma undan städningen  Ungen gillar verkligen inte att städa... Hon har utvecklat en talang på att INTE städa iaf. Kampen fortsätter alltså... Idag är det stökigare än igår morse när vi började för hon blev arg på mig och började kasta ut saker på golvet. Sen kommer hon gråtandes och tycker att jag ska tycka synd om henne och hjälpa henne(städa åt henne). Jag är så kallsinnig att jag ger henne en kram och skickar tillbaka henne på rummet igen  . Mina krav är inte sååå högt ställda. Hon får en uppgift och när den är avklarad kommer jag in och hjälper till med resten. Gårdagens uppgift var att plocka upp kläderna från golvet och lägga i tvättkorgen...


Igår flyttade vår nya inneboende in också. Min kusin J ska bo hos oss denna termin. Det ska bli skönt med ngn att diskutera saker med. Maken är bra på mkt men diskussioner har han aldrig förstått sig på tyvärr och jag gillar just det. J är likadan.

J kommer också att hjälpa till att hämta barnen från skolan två dagar i veckan vilket jag tycker är superskönt! Då behöver jag inte ha så dåligt samvete över mina långa arbetsdagar och fundera kring hur det påverkar Linnéa och hennes ork. Tack J, vet att du läser här  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards