Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Fia - 4 januari 2011 05:22

Inatt har vi verkligen haft en höjdarnatt. Jag gick och lade mig vid 10 och hann precis somna till 11 när första barnet kom intrippande. Hon låg och vred och vände på sig och kunde inte somna om. Det hann bli lugnt och jag hann nästan somna om innan nästa kommer och börjar stöka. Ligger där och dåsar och försöker sova men de två turas om att inte sova. De sparkar, gnäller, drar i täcket, gnäller lite till, sparkar lite till, drar av täcket, vill kramas osv. Kl 3 har jag fortfarande inte somnat, maken har ledsnat och gått och lagt sig på soffan och barn nr 1 stökar mer än lovligt så hon får gå tillbaka till sin säng eftersom hon iaf inte sover. Då vaknar Erik...

Han är, för att uttrycka det snällt, skitförbannad(ung som jag då om sanningen ska fram) och han tar den tomma platsen i sängen, får dricka lite vatten, lägger sig ner och somnar inte om... Han börjar sparka, skrika, vill kramas, vill inte, vill hoppa i sängen varpå jag drar ner honom och tjuvhåller för att han ska komma till ro.

Tja, nu är klockan halv6 snart och Mårten har åkt till jobbet, jag sitter och skriver, Erik äter frukost och Ida har jag kört upp fast hon är skittrött för annars om hon somnar nu kommer inte jag få sova ngt alls på hela dagen heller. Jag tror att detta är första gången som jag verkligen längtat tills det ska bli morgon så jag slipper ligga i sängen och inte sova iaf.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards