Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Vackert

Av Fia - 30 november 2010 17:13

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag älskar såna här vintrar där snön gnistrar, temperaturen ligger en bit under nollan och inga saltbilar finns i sikte utan man satsar på grus istället= rena vägar. Träden hänger fulla med puderlätt snö och allting är så outsägligt vackert. I morse när jag åkte ut till Rasbo med Erik gick solen precis upp över horisonten. Allting förvandlades under några minuter och blev rosa. Vädret var helt enkelt perfekt! Naturen ser ut som en Viktor Rydbergtavla och jag förväntar mig att vilken sekund som helst se en liten tomte eller vätte gå en lov för att se att allting är som det ska bland djuren i ladugården.

När jag skriver detta så undrar jag varför jag i hela friden flyttade från Umeå??? Där var vintrarna precis så här, hela vintrarna från november till... japp, det var därför jag flyttade, MAJ!!!!!  Kommer ihåg alla gånger vi firade sista april i en djup snödriva där elden kämpade för att nå upp över snökanten som den lämnat efter sig när den smält snön under sig och sakta sjunkit ner en meter eller mer till bar backe...

Den här synen mötte mig i söndags morse när jag tittade ut från vårt sovrum. Till och med vårt lilla hus ser mysigt ut.

Lekstugan...

  

 Stenen och äppelträden...

  

Och utsikten mot andra hållet. Vår vanvårdade trädgård ser nästan parkliknande ut, bort sett från leksaker och sånt som ligger utslängt då  

  


Jag älskar sånt här väder, absolut men från november till mars är lagom! Sen vill jag ha sommar, våren kan vi nästan skita i  Och får jag välja så väljer jag sommar 355 dagar om året(jul och nyår ska vara vita!) men nu slipper vi iaf alla getinger, myggor, myror och övriga insekter som jag med handen på hjärtat inte alls gillar.

I helgen funderar jag faktiskt på att packa matsäck/fikakorg och ge mig ut i skogen och högarna för att åka pulka och grilla. Det brukar vara uppskattat bland barnen och då har vi några extra också så jag får hjälp att dra Erik i pulkan  .


Appropå Erik, han håller på att ändra sina sovvanor och ibland får han för sig att han bara ska sova en gång. I söndags var en sån dag eftersom han hade sovit länge på morgonen också(halv8 tror jag). Vid 11 hade han ätit lunch och var duktigt trött så jag klädde på honom för att han skulle sova ute i vagnen. Jag lade honom ner på golvet för det är enklare att klä honom då eftersom det är rätt mkt som ska på och jag hann börja med raggisarna så somnade han och sov sig igenom hela proceduren. Då är man trött!

   

Han somnade tom utan napp! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards