Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Sömn, telefon och inställda besök

Av Fia - 24 november 2010 08:38

Vet ni, i natt har jag fått sova   Erik somnade vid halv9 igår kväll och sov sen hela kvällen. Jag gick och lade mig och förväntade mig att han skulle vakna men han sov, sov och sov lite till. Kvart över 6 imorse ringde min telefon(väckarklockan alltså!) och han började röra på sig men lade sig ner och somnade om. Vi stökade undan frukost, påklädning och hårborstning och sånt med småtjejerna och när det var dags att gå till skolan sov han fortfarande så jag fick väcka honom, byta blöja och stuva in en nyvaken liten kille i overallen och ner i vagnen, fortfarande iklädd pyjamas under overallen  . Han lade sig med nappen i vagnen och låg där, nerbäddad i åkpåsen och kröp ner låååångt ner för det blåste lite i morse så det var väl skönast nere i vagnen. Först när vi kom hem visade han att han ville ner på golvet och nu efter lite gröt är det full fart, fortfarande i pyjamas... Nu väntar jag på morgonens första stinkbomb så ska jag byta och sätta på honom kläder också. Räknar med att han kommer vara kass i magen idag för Tokfrans började äta välling igår. Ni vet, jag har försökt få honom att äta den så vi har ett bra alternativ till natten istället för gröt när bröstmjölken inte räcker men han har tvärvägrat. Igår började han slafsa i sig som bara den och sade: "Namnamnamnam" under tiden. Problemet var bara att det var hundens majsvälling(med mjölk i) som stod i hundskålen på golvet  Mums! Sååå, summasummarum är alltså att i hundskål och i gerbilflaska skullel välling gå alldeles utmärkts att servera... Jag tror jag avstår  


Igår efter jobbet hämtade jag förresten ut min nya telefon! För två månader sen började jag prata med en kille ang mitt abbonemang som skulle gå ut och eftersom jag ville ha en ny telefon var ju läget ganska bra. Vi har diskuterat oss fram till att en sån här Xperia x10 mini

  

vore bra för mig men leveranstiden var på över en månad. Den kan definitivt förbättras men nu är den här och jag har massor att lära mig... Det är inte helt enkelt kan mna nog konstatera. Appar hit och dit som ska ställas in, byta plats, raderas, inställningar som ska ställas in, lösenord som ska anges osv osv osv. Tur att man inte är man utan kan nedlåta sig till att läsa instruktionsbok  


Idag hade jag laddat för att gå till förskolan på möte. Psykologen skulle komma dit för att prata med förskolan och få sig en bild av Ida där men också för att själv se pedagogiken och hur den passar för såna där små vildbattingar som vårt lilla lyckotroll. Idag vid sju ringde personalen på förskolan och berättade att hon, psykologen, var sjuk och skulle återkomma(efter jul misstänker jag  ). Skit också, nu måste jag ladda om igen och vänta ännu längre. Och jo, klart hon får vara sjuk men hon kunde ju vara det imorgon när det inte drabbar mig/oss  . Tills vidare får jag införskaffa omegatabletter till Ida. Det sägs ju hjälpa och så får vi fortsätta träna närminnet... Funderar på om man skulle skaffa ett spelskåp med lås på. Då kan vi ha pyssel, spel och pärlor mm där men Ida inte kan ta ut altling och sprida ut på golvet. Då kan vi ha memoryspel där. Borde rimligen vara hyfsat okej sätt att träna närminnet på...



 
 
Ingen bild

Anna

24 november 2010 15:39

Eye-Q tabletter har funkat för oss och även andra i bekantskapskretsen. Finns som tuggisar med jordgubbssmak, men kostar tyvärr skjortan.... Man får passa på att köpa när de har erbjudande :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards