Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Dieten fungerar

Av Fia - 29 oktober 2010 09:30

Det är så skönt men Eriks nya matvanor fungerar verkligen! Han har slutat ha ont i magen, ha diarré och slutat prutta VÄLDIGT ofta och dessutom har han slutat kräkas!!! Han har kräkts rätt mkt sen han föddes och jag har tänkt att det bara är en omogen magmun som bebisar ofta har. När han började med maten blev det bättr men inte helt utan bara väldigt mkt otrvligare än med mjölkspyan  . Nu senaste veckan har magen stabiliserat sig, det luktar iofs inte gott men mer normalt när han fyller blöjan och ffa så rinner det inte längre nerför benen... Trevliga detaljer va  

Enda gången han kräkts lite var häromdagen när Ida ville vara snäll och ge honom av sin macka(med vanligt smör på) och då kräktes han lite efter en stund. Idag tänkte jag försöka baka lite och fräscha upp minnet på mjölk/ägg/sojafritt. Inte för att Erik äter så mkt fikabröd direkt men jag vet att det krävs lite träning för att hitta rätt recept, ett som fungerar, när man vill vara utan ägg. Undra vad det där slemmet hette som man hade istället för ägg förrut???? Får botanisera lite i hyllan tror jag. Det var iaf mkt bättr än No Egg som finns som jag aldrig kom överens med.

En annan nackdel är väl då att utbudet på barnmatsburkar minskar rätt rejält eftersom de flesta innehåller antingen ägg(pastan), mjölk eller fisk. Ja, ja, får väl sluta vara lat och ta mig tid att laga mer mat åt honom. Nu får han ung hälften burkar eftersom det är enklast att ta med till mamma eller när man är ute på vift. Det är nog ett I-landsproblem tror jag  

 
 
Carola m 8

Carola m 8

1 november 2010 21:47

Jag skulle sätta Erik i mitten med tvåpunkt, se till att det går att fästa den stol ni köper med tvåpunkt., alltså. Då har ni alla trepunkt fria till tjejerna eller andra som ska åka med:)
Sen de tre tjejerna antingen på rad längst bak, eller två bak och en bredvid Erik, ytterst, så hon slipper klättra. Lämpligt kanske att den som sitter på kudde sitter här så sitter ingen stol monterad. Behövs den inre platsen ibland kan nån akrobat sitta där:) Brukar funka med alla under 20årsåldern;)
Jag är mkt avundsjuk på att ni har trepunkt på alla längst bak!!

http://wetterholm.bloggplatsen.se

Fia

4 november 2010 08:05

Tack för svaret men jag var nog lite otydlig:) Vi har en sharan så vi har 2+3+2 platser i bilen men ditt resonemang funkar ändå tror jag:D Däremot har jag insett att sånt där tvåpunktsrullbälte som vi har suger för ingen stol är godkänd för montering där!!! Skit okcså kan man säga så där får väl ngt större barn sitta istället när vi åker en extra. Hade varit smidigt med Erik i mitten/mitten, två bak och så kan man sitta bredvid Erik på vardera sidan. Ja, ja, sånt är väl kanske inget stort problem eftersom vi iaf bara är 6 i familjen och inte behöver den platsen om vi inte har extrabarn. Nu återstår bara valet av bilbarnstol!!! Det är inte lätt har jag märkt:) Måste fundera lite extra kring Idas stol också för hon vill åka framåtvänd men klarar inte riktigt av att sitta still så som det krävs i ett vanligt bälte. Funderar på internbälte och en twoway/multitech...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards