Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Vinterbonat

Av Fia - 20 oktober 2010 22:07

Fram till idag har Emma gått till skolan i såna där tygskor a la sneakers och varit fullt nöjd med det. Jag däremot tycker väl att varmare och bättre skor hade varit bättre men har inte orkat bråka. Ungen har som bekant gympaskor, som hon inte tänker använda för de är FULA!

Idag åkte vi iväg på storshopping för damens räkning. Vi åkte till thun's för där har de film som ida kan roa sig med medan vi andra går och tittar på kläder. Jag går ogärna in med Ida i en affär annars. En stund går det bra men efter en stund så börjar hon speeda upp och efter ännu en liten stund är det krig i huvudet på stackarn. Hon klarar liksom inte att sortera intryck eller nåt. Hon börjar skrika högre och högre och springer runt runt. Det är ingen överdrift att säga att man inte hinner titta på kläder eller skor då... Idag gick det rätt bra faktiskt. Hon tittade på tv en stund, kollade vad vi gjorde och tittade en stund till. när Linnéa var klar lekte de kurragömma bland klädställningarna och även om de var lite högljudda så fick de leka. De var glada!

Emma fick iaf sin efterlängtade shoppingrunda också! Hon har bara haft ett par byxor som hon använt förutom triljoners shorts som hon envisats med att ha. Nu köpte hon ett par jeggings och ett par tighta jeans. En lurvfleece fick hon också förutom ett par skor. Emma har blivit lovat två par skor nu. Ett par finstövlar och ett par vinterstövlar. Vi har tittat på nätet och sprungit i affärer men hon hittar inga hon gillar och som jag accepterar. Jag vägrar köpa ett par stövlar till ungen som har en sula tjock som de på kinaskor när de ska användas mitt i vintern!!! Jag kräver en ordentlig sula och så fort det blir en sula på stövlen är de fula. Jag kommer inte ge mig så vi får se om Emma inser det och köper ett par skor hon gillar men kompromissar på sulan??? Idag iaf hittade hon inga skor alls som hon gillade och tyckte att jag skulle ta fram ett par åt henne. Japp, vi har exakt samma åsikt om vad som är bra skor  Alla mina förslag tackades med en blick som inte var av det varmare slaget om mans äger så. Till slut sade jag bara åt henne att eftersom det ska snöa inatt måste hon ha ett par skor och hon skulle inte komma ifrån affären utan ett par... Truligare än ngnsin lommade hon iväg igen och letade och kom snart tillbaka och frågade om maxpris. Jag svarade att SÅ dyra skor tror jag inte att du hittar där utan visa mig istället och hon visar vägen till ett par Uggs. De var i fårskinn så de lär vara tillräckligt varma så hon fick dem till det fashionabla priset 859:- Som hittat  

Även Linnéa fick tag på ett par vinterstövlar. Även den damen har en egen åsikt om vad som är okej och dessa var inte alls vad jag hade tänkt men okej då. Hon köpte ett par stövlar med snörning runt hela skaftet men de är i goretex så hon lär hålla sig torr och då är jag nöjd! Även hon ska nu ha finstövlar också men sen är hon nog färdigekiperad för vintern tror jag. Skulle vara ngn mössa och vantar och sånt som nog går under kategorin LÖPANDE konstnader på fler än ett sätt.

Även jag provade skor i ren förtvivlan men gav upp. Oavsett vad jag satte på mig såg det bara för taskigt ut. Mina fötter är som KalleAnka och bllir bara bredare och damer har tydligen inte såna skor... Har faktiskt allvarligt övervägt om jag skulle kontakta en skomakare och be honom göra ett par skor till mig som passar. I väntan på det får jag fortsätta leta.

 
 
Ingen bild

Britten

21 oktober 2010 16:12

Härligt med tjejer som är bestämda med vad dom sätter på sig. Frusterande för föräldrar o plånbok!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards