Alla inlägg den 8 september 2010

Av Fia - 8 september 2010 08:43

Med tanke på att detta är fjärde barnet borde man väl ha koll att efter sex månader händer det grejer i princip varje dag men av ngn anledning blir man lika förvånad varje gång. Vid sex månader lärde Erik sig sitta och vända sig även om det sista knappast användes. Sen hände inte så mkt mer på en månad bortsett från att han stod på alla fyra och gungade och när han gjorde illa armen(det är i det närmaste helt bra nu!) avstannade allting. Det tog två veckor innan han stödde på armen och ytterligare en innan han arbetat upp styrkan i den så han kunde lyfta sin egen tyngd men sen var han uppe och gungade i krypställning. Han har också börjat ställa sig upp i sin säng och visar tendenser även på andra, enligt honom, lämpliga ställen men där är framgången mindre given  


I måndags var Erik hos mamma som vanligt och gungade hela dagen. Jag hämtade honom och lämnade av honom för att gå på möte och då på kvällen lär han sig krypa. Nu är det full fart här hemma och barnen får påminnas om att stänga dörren till källartrappan sisådär 100ggr om dagen för ngn flygtur efter förra olyckan har jag ingen lust att vara med om, ffa inte i vår stupbranta trappa!


All motion han får numera verkar iaf ha en positiv effekt på sömnen för efter att ha sovit riktigt illa i två månader somnade han igår vid halvsju och sov till halvsju imorse. Okej, han vaknade och åt ett par ggr men han somnade om på en gång. Me like  Hoppas att det fortsätter på samma sätt. Lugna kvällar är skönast tycker jag.


Som ni har märkt hinner jag inte skriva så ofta längre. Livet rusar när man försöker hålla alla jongleringsbollar i luften samtidigt. Det är hämtning/lämning av barn runt om halva uppland känns det som, skola, dagis, jobb, aktiviteter, möten osv osv i all evighet. När barnen somnat på kvällen är jag antingen ute på möte eller har tiotusen olika saker som ska fixas. Tur att Emma minskat ner på sina aktiviteter denna termin och bara har fotboll, kör och flöjt kvar. Linnéa har också minskat ner till enbart simskola, fotboll och kör. Ida börjar simskola på måndag samtidigt som Linnéa men där kommer vi hoppa sjungis tror jag. Hon får inte med sig ngn kompis dit iaf. Dessutom krockar det med Linnéas fotboll. Jag däremot ska gå en kurs men det är bara vid två tillfällen á tre timmar. En livräddningskurs inriktad mot barn. DET är aldrig fel! Jag gick en sån på gymnasiet men det var några år sen, det ska erkännas  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards