Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Fia - 17 augusti 2010 17:17

Jag skulle verkligen behöva åka och handla men för det första är Lilleman grinigare än vanligt, Ida tröttare och LInnéa leker med en kompis så det känns som ett oöverstigligt hinder att åka och handla. Lägg sen till att om jag bara väntar till imorgon finns det aningens lite mer pengar på kontot. Det är roligare att handla när man har ett par tusen där istället för som nu några få hundralappar... Följden av detta blir att matförråden här hemma gapar tomma. Jag har lite ojämna skivor kalkon i frysen, tre potatisar som är kokta och behöver ätas upp, ett tjog ägg, lök, 3dl mjölk och lite falukorv kvar från lunchen. Vad gör man av detta??? Är ni på samma sida av kokboken som jag? Det blev bondomelett. Jag gillar det och maken men ungarna???!? Det vette tusan helt ärligt. Men de gillar korv, skinka, pannkaka och stekt ägg så jag har presenterat det som en blandning av pannkaka och stekt ägg med lite skinka i  Kanske tom ska förbättra oddsen med att säga att det blir ugnspannkaka för det ser nästan så ut och servera med lingonsylt...

Imorgon är det dags för skolan och första skoldagen frö Linnéa. Ska bli spännande men som vanligt med lärare så missar man sina egna barns förstadagar/inskolningar.

Ikväll är det dags för läsårets första styrelsemöte. Har en känsla av att det kommer vara massor att ta upp och jag kommer förmodligen få ta med mig Erik dit som gnäller järnet trots alvedon. Han verkar inte ha ont idag men ngt är fel. Han kan väl inte vara trött eller hungrig HELA tiden???

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards