Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Fia - 15 augusti 2010 12:14

Linnéa har lekt väldigt mkt med grannpojken och sen hon började med det har hon börjat slåss. Jag har inte många regler hemma men de jag har är jag benhård på och slåss är en av dem. Det blir "gå direkt till fängelset utan att passera gå" och här larvar jag inte med några varningar eller så. Slåss gör man INTE! Igår gick Linnéa förbi Emma i trappan och drämde till Emma med allt vad hon hade och fick tydligen in en riktig 5-1'a för Emma dröp omkull och kunde inte ställa sig upp på flera minuter. Linnéa blev skitsur så klart över sitt straff(varför tror ni vi har just utegångsförbud?!). 

Idag när straffet skulle verkställas(fest igår kväll) fick hon dessutom höra att hon behövde städa sitt rum för det behöver verkligen städas ÖVERALLT här hemma...  Hon var ganska så snabb med att sticka ut och leka med grannpojken när han uppenbarade sig och jag gick ut på trappen och sade hennes namn. Då tittar hon på mig med oskyldigaste blicken och säger: "Vill du att jag ska sätta på mig en tröja mamma?"  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards