Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Fia - 9 augusti 2010 15:33

I fredags åkte maken, jag, Emma, Linnéa och Erik söderöver med husvagnen. Målet var att infinna sig på Ydrefors camping kl 14 på lördagen men vi ville inte stressa och jäkta på lördagen i bilen så vi åkte ett par timmar på fredagkväll också. Vi stannade i Nyköping på en rastplats där vi sov innan vi åkte vidare. Kändes precis lagom att dela upp resan på två korta resdagar. Barnen hann aldrig ledsna och vi kunde stanna när vi ville.

Precis innan campingen stannade vi och mötte upp Agneta och lämnade av Emma för att de två skulle kunna rå om varandra ordentligt innan W ansluter och de tillsammans åker till Orsa Björnpark. Emma kommer hem på onsdag.

Bröllopsfesten som vi skulle på började som sagt var kl 14 och vi kom en halvtimme innan för att rigga upp husvagnen. Vi samlades på fotbollsplanen för att spela brännboll och kubb. Jag missade lagindelningen så jag fick nöja mig med att ta hand om Erik men jag fuskade mig in i ett lag en liten minisnabbis för att spela lite kubb iaf. Gick ovanligt bra för mig! Kastade 4 pinnar och träffade tre!!! Maken skulle visa sig på styva linan på brönnbollen och så gick det som det gick också... 37åringar på styva linan brukar ramla på den samma och maken fått en rejäl muskelbristning så han knappt kan gå. Jag lade på varmt omslag i lördagskväll när muskeln krampade som värst och masserade FÖRSIKTIGT och det blev bättre men bara kortvarigt. Söndagfm kunde han gå men med smärtor och sen blev det bara värre och värre under dagen. Han körde bilen hela vägen hem stackarn trots att jag erbjöd mig med det var nog bara tjurskalligheten som gjorde sitt intåg där för han var bra blek efteråt. Inte blev det bättre av att vi kom till SÖdertälje, vi och ung halva sveriges befolkning skulle köra där just då... Vi kom 1km på en timme och bilskrället kokade järnet så vi körde av och åkte runt mälaren för att åka 55'an hem istället. En nätt liten omväg men gick nog trots allt snabbare än att åka genom Stockholm och ffa höll bilen... Kan ju vara bra att jag har EN bil som fungerar på onsdag när jag börjar jobba kanske eftersom det är lite långt att gå till Rasbo och dagmamman för att sen vända och gå till jobbet vid slottet  .

Idag har Linnéa, Erik och jag varit iväg och handlat ryggsäck inför skolstarten. Linnéa blev förälskad i en legoryggsäck med en hundvalp på... Nåja, det är hon som ska ha den. Hon fick pennfodral till det också och så hittade jag ngt som jag letat efter länge... Topmodels målarbok!!! Köpte två, en till LInnéa och Emma. Hoppas Emma inte läser här nu utan blir överraskad när hon kommer hem  Efter uträttat dagsvärv åkte vi ut till Rasbo och hämtade hem Ida som varit hos mormor över helgen.

Imorgon ska vi åka till Thun's med Karin. Jag behöver nya skor, Linnéa nya gummistövlar och Erik lite mer kläder. Hoppas att vi ska hitta ngt av det där!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards