Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Fia - 8 juli 2010 16:53

Linnéa och en grannkompis leker med varandra idag och jag bad dem att leka med Ida en liten stund eftersom hon ville leka med barn och inte bara med oss vuxna. Linnéa och kompisen hade lekt tillsammans en timme eller så själva så jag tyckte att förfrågan var rimlig. Ida blir första vändan ivägskrämd, andra vändan får hon höra att hon inte är välkommen och tredje vändan är de bara allmänt taskiga mot henne så hon själv väljer att gå hem, väldigt ledsen!

Varför är barn så elaka mot varandra???? LInnéa vet jag är en hyfsat empatisk människa även om hon inte alls är i klass med Emma dock. Jag kallade till mig Linnéa och pratade med henne två ggr om hur man beter sig mot varandra och tredje åkte hon på utegångsförbud under hela morgondagen. Jag tänker inte acceptera sånt beteende!!! När jag så haffar kompisen så ljuger han mig rätt upp i ansiktet att han minsann inte har sagt vissa saker som jag dessutom hört!!! Linnéa är iaf ärlig nog att erkänna dumheter. Blir så ledsen över såna barn eftersom de själva är den som drabbas i slutändan, inte nu kanske men förr eller senare.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards