Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Uppdaterad önskelista från Ida(och mamma)

Av Fia - 1 juni 2010 09:00

Nu är det dags igen för nästa födelsedag och frågorna duggar tätt om vad damen önskar sig. Här kommer det:

  • kritor/pennor som går att torka bort med vatten. Ida får inte ha ngnting alls att rita med för dumma mamman eftersom hon fastnar i ritandet och ritar på ALLT. I julas fick hon ett paket av mig dock med pennor som skulle gå att torka av med vanligt vatten och efter att ha städat hennes rum i veckan och torkat av alla väggar/möbler/tak/golv kan jag konstatera att det faktiskt stämmer. Det gick bort fantaststiskt bra MEN BARA såna som det uttryckligen står går bort med vatten. Då kan jag slänga alla andra och så är det ingen katastrof att hon ritar överallt längre. Hon får rita och vi slipper bli gråhåriga.(Finns på ICA maxi och enligt Hulda även på Coop!)
  • Badleksaker, tvålar och annat lukta gott! Gärna ngn slags förvaring för leksakerna också... Det finns en pelikan tex med nät där man lägger alla saker och Biltema hade ngn variant såg jag sist.
  • Hårspännen och bandåer(mjuka diadem som går runt hela huvudet och inte gör ont bakom öronen).
  • Hinkar och spadar och typiska sommaruteleksaker. Hon är ute nästan jämnt och mkt har gått sönder i kylan i vinter.
  • Baddräkt eller bikini samt badskor/tofflor
  • KLäder i strl 110. Hon har inga sommarkläder i rätt strl och som den prinsessa hon är så får det ju så klart vara klänningar och sånt:)
  • Nya glitterskor!!!! Hennes börjar ha gjort sitt och hon bor i dem.
  • Mattermos för barn. De är ute ofta på dagis och jag har letat efter mattermosar för barn och nu har jag hittat det. Finns på Järnia i "Joooosa vill jag ha mamma"
  • Bidrag till en ny bilstol. Vi kommer köpa en ny bilstol till henne nu men vi tar tacksamt emot bidrag till en sån. De är inte gratis och hon har längtat att få bli "stor tjej"..
  • Ett sparkonto eller fond som man kan sätta in pengar på.
 
 
Ingen bild

Hulda

18 maj 2010 09:31

Var in på Lekia häromdagen och frågade efter sådana kritor, men de hade dem inte, däremot berättade kassörskan att hon köper dessa kritor till sina barnbarn på gamla Wessels eller Coop Boländerna som det så vackert heter numer.

 
Ingen bild

Fia

18 maj 2010 22:34

Hulda is it;) Trodde du hette Tekla???

 
Ingen bild

Karin

2 juni 2010 15:21

Ha ha, härligt att glitterskorna gick hem hos fröken!! Det är bra att faster köper lite "opraktiska" saker ibland:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards