Alla inlägg under april 2010

Av Fia - 2 april 2010 04:29

  För en vecka sen åkte maken iväg på utbildning, säljarmöte i Danmark och Tommelilla lagom till jag fick ögoninflammation, glasögonen gick sönder och tja, linserna gick ju inte använda... Dessutom var det dags för tremånaderssprutan så lillprinsen fick feber och ont.

Nu har maken åkt iväg igen, denna gång på en mässa med kompisarna. Jag säger ingenting om det för han får gärna åka iväg ibland men han väljer då sina tillfällen!!! I förrgår satte jag in en hormonspiral och insättningen kändes just ingneting men efteråt.... Jäklar vad ont jag har! Dessutom fick jag tokfrossa på natten och 40 i temp. Jag skakade så maken klagade för att till slut ge upp och lägga sig på soffan. Kontaktade gynmottagningen eftersom man ska det om man får feber men fick order att avvakta. Okej, fine liksom! Jag är verkligen ingen fan av antibiotika. Gårdagens förmiddag tillbringar jag i sängen medan tjejerna springer omkring och leker, tittar på alldeles för mkt tv och bråkar för att de har tråkigt. Lagom till lunch masar jag och Erik oss upp ur sängen och fixar lunch. Hämtar Emma från skolan och sen var det dags för påskkärringarna. Maken jobbar halva dagen och köper med sig alldeles för mkt godis hem som på ngt vis tar slut  Jag skyller på de över 20 påskkärringar som knackade på...

Efter vårt tågande mellan gårdarna, eller som Ida sade: Mamma, det är jobbigt att gå över hela världen , åkte vi hem till mamma och käkade middag.

Hem alldeles för sent med jättetrötta barn som somnade i bilen och vi stupar i säng allihop. Vid tre vaknar jag av en ny frossaattack så jag knaprar lite febernedsättande och ammar Erik som vaknat för nattmålet. Har preciiiiiis lagt mig ner när jag hör *host**harkel**kräääääk* från rummet bredvid. Linnéa har blivit magsjuk  Håll med mig, det måste vara planerat för ingen kan tajma in sin frånvaro bättre ens om man försöker!!!!!!!! Nu beställer jag lite friskhet till familjen. Undra hur lång leveranstid det har?

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards