Alla inlägg den 12 april 2010

Av Fia - 12 april 2010 20:49

Efter fyra samtal samma dag om samma sak så skriver jag ut en önskelista här för släkt och vänner. Då slipper ni ringa och fråga oss men ring gärna och prata för det  .


Jag är av en ytterst praktisk natur som många redan vet så det visar sig i önskelistan.

  • Fotografering hos en riktig fotograf
  • blöjtunna
  • leksaker ffa ngt att bita på som är populärt just nu. Han biter på allt! Det får gärna vara greppvänligt för han har preciiiis lärt sig greppa men det är svårt  
  • Påslakansset till spjälsängen
  • matstol
  • skedar, pipmugg, tallrik eftersom det börjar närma sig mat även för lillen inom en snar framtid
  • matnät, vet inte vad det heter men det är ett nät man lägger mat i så får barnet tugga på det... kan det heta fresh food feeder???
  • kläder, i strl 68 om det ska passa nu men sommarkläder gör sig nog bäst i strl 74.

Sen får man köpa såna där typiska doppresenter om man vill men det skriver jag inte för det kommer iaf  Vill man inte köpa struntar man i det okcså. Det är inte därför vi döper honom.

Av Fia - 12 april 2010 09:44

Det är bara att konstatera att sjukorna härhemma gör att jag inte hinner/orkar uppdatera så ofta som jag brukar. Erik fortsätter vara dunderförkyld så han sover rätt illa på nätterna och vaknar lite nu och då gallskrikande för att han inte får luft. Han är oftast väldigt snäll men han har en tendens att bli lite gnällig när luften tar slut ;). Igår började han hosta rätt rejält också så jag hoppas att det är kulmen som nås nu för på lördag måste alla vara i topptrim... Det är dop då!

En fördel med förkylningen är dock att han slutat äta på nätterna. Av ngn anledning så äter han ordentligt sista gången innan han somnar och sen äter han inte förrän ngn gång mellan 4 och 5 och det är ju morgonmål, inte nattamål i mina ögon iaf. Får se om det håller i sig eller om han bara ligger på sparlåga vad gäller tillväxten just nu och tar igen det senare. Antagligen! Mina stackars bröst har iaf inte tyckt att han ätit tillräckligt sista veckan och ffa inte nattetid så jag har gått med ömma tuttar men det värsta har lagt sig nu och produktionen har väl minskat nu antar jag eller så har de bara vant sig vid att han inte äter på nätterna längre mot förr då han kunde äta mellan 3 och 8 ggr per natt.


För att fortsätta klagovisan så har jag också råkat ut för den inte så önskvärda biverkningen av hormonspiralen... Illamående! Jag känner mig som jag är gravid. DET var inte planen när jag satte in den. ALLS!!!   Nåja, jag lär inte vara gravid för jag tror inte så där stenhårt på jungfrufödsel eller nåja, gudomlig avelse iaf  .


Som jag har sagt så är det dop nu på lördag. Det ska bli riktigt roligt! Det är inte ofta som man får träffas. Ännu roligare ska det bli eftersom vi känner prästen privat och kantorn är mer än väl känd i familjen så det blir liksom en familjehistoria på mer än ett sätt. För många i familjen är det dessutom första gången de får träffa Erik och vissa visste inte ens om att han fanns... DÅ är det dags att pratas lite oftare.


Den här veckan är det rätt mkt som ska fixas. Brödet ska bakas, det mesta förberedas i matväg, kläder ska fixas osv osv osv. På ngt underligt vis ska allting ske på fredag också. På torsdag kommer också vår inneboende tillbaka en snabbis. Började sakna henne igen så det är trevligt!


Vad gäller helgen som varit så finns det inte så mkt att berätta. Den har jag tillbringat i sängen mest för jag har varit så otroligt trött. Ni ska slippa detaljerna men man blir väl det efter att illamåendet tagit ut sin rätt...


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards