Alla inlägg den 5 april 2010

Av Fia - 5 april 2010 23:10

I natt vaknade vi av att det var Idas tur att vara magsjuk. Lillstrumpa vaknade av att hon kräktes och sen blev hon uppsliten ur sängen för att duscha och så maken kunde bädda rent igen. Stackarn, ännu mer så eftersom hon är en sån som alltid får feber när hon är magsjuk och hur roligt är det då att duscha???? Hon frös så hon skakade innan vi bäddade ner henne igen. Tror hon somnade innan vi ens hunnit ut ur rummet. Hon återhämtade sig dock mkt snabbare än Linnéa för hon kräktes iofs många gånger men när väl det upphörde så var det fullt ös igen och nu ikväll har maken tom blivit arg på henne  .


Inatt vaknade jag redan innan Idas första leverans för jag kunde inte andas och tja, det är svårt att sova då. Jag har svullnat upp i halsen så det är svårt att ligga ner och andas. Antar att min onda hals jag haft ett tag ledsnat och blossat upp värre. Nåja, det fick mig att åka iväg och ta ett halsprov på närakuten. Det såg inte vackert ut men den värsta smärtan jag haft några dagar har lugnat ner sig iaf. Dessutom var bakterieprovet negativt men sänkan för hög så jag måste kontakta läkare imorgon iaf för att hitta källan till infektionen. Ngt var det visst men jag undrar om det inte kan vara min influensa jag haft för några dagar sen???? Jag mår ju liksom rätt okej nu bortsett från att halsen känns minst sagt konstig. Ska be att få ngt avsvällande iaf imorgon. Vet inte om det finns men man kan fråga iaf.


Påsk har det ju varit också! Vi fick ändra om planerna lite över påsk men påskafton fick farmor, Bengt, Karin och Yavuz komma över på påskmiddag om de ville men på egen risk. Alla kom   De har varit i Sydafrika ett par veckor på bröllop så de har längtat efter barnen. När man fick se alla bilder och filmer därifrån blir man liiiite avundsjuk och bröllopsbilderna/filmerna var ju jättefina! Det hade varit så roligt att gå på bröllop. Jag kankse får ordna mitt eget istället  . Får öva lite först på att ro dopet i land som är om ett par veckor! Mamma och jag har shoppat lite till det. Dukningen börjar falla på plats iaf. Ska försöka få tag på vaktmästaren i kyrkan så jag kan få lite guidning av lokalen på onsdag när jag är där med barnen på kör. Hoppas han kan då! Annars får jag väl rota runt själv! Det jag behöver veta är egentligen om allt i bestick, tallrikar och uppläggningsfat finns...



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards