Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Fia - 31 mars 2010 17:00

Idag har jag och Erik varit ute och farit mest hela dagen. Först slängde vi in storasyskonen på dagis och sedan for vi iväg till barnmorskan för det var dags att sätta in hormonspiralen och genomgå den fysiska delen av efterkontrollen. Jag var beredd på att det skulle göra rejält ont och var lite nervös innan men hon gjorde undersökningen och den gick bra. Sen skulle hon sätta in den och jag väntade på att hon skulle börja... och väntade och väntade. Rätt var det var sade hon att hon skulle mäta livmodern och min tanke var "Är hon redan inne eller hur mäter hon????" Hon var visst redan inne men jag kände ju ingenting alls av det. Hon sade sen lite nu och då att NU kan det kännas lite men jag fick aldrig ont alls och rätt vad det var så var hon ju färdig. Om det är så lätt att sätta in spiral så kan jag göra det varje dag  Erik satt under tiden i sin bilstol och jag trodde att han skulle somna på vägen dit eftersom det var hans vanliga sovtid men icke. Han vägrade sova och när jag undersöktes kom orsaken... Han hade bara laddat för lite utgifter  Och när man haft så mkt utgifter så är ju magen tom och man måste ju äta!!!! Efter vi var klara somnade han iaf inte för det körde fortfarande runt i magen på honom och bilen brukar vara ett rätt bra sätt för honom att sova så efter att vi shoppat upp lite mjölk och andra basvaror samt införskaffat matsäck till Linnéa och varit iväg med den till muséet där hon var åkte vi ut till mamma och pappa och mkt riktigt så somnade han på vägen dit. När vi kom fram kom välkomstkommittén och skällde oss till möte. Mamma och pappa är hundvakt i några dagar och Leffe(hunden) väckte Erik med massor av pussar  . Nåja, Erik fick massa gostid med mormor och morfar så han klagade nog inte och Leffe fick bli lite svartsjuk. När jag ammade satt han bredvid och tittade på samtidigt som han försökte pussa Erik för att få uppmärksamhet. Det är inte lätt när det finns konkurrens  .

Vi stannade och fikade lite innan vi packade oss in i bilen igen för att hämta upp Emma i skolan, hem och äta mellanmål/lunch och sen iväg till dagis. När vi backade ut från uppfarten sade det *klonk* från vår kära Rut(bilen alltså!) och sen började hon låta förskräckligt illa! Avgasröret hade gått av!


Skjutsade Emma till flöjten och sen åkte vi till Knivsta för att byta bil med maken eftersom han imorgon ska åka till Jönköping med den och det underlättar nog om man slipper ha hörselskydd när man ska åka så långt  Hem igen i ny bil och äntligen fick Erik lägga sig i sin älskade vagn och sova!!! Han somnade vid tre och sover fortfarande. Han kommer nog sova ngn timme till iaf skulle jag tro, vaknar väl när hungern är större än tröttheten. 

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards