Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Fia - 21 mars 2010 21:35

Jag har aldrig och kommer aldrig vara känd för att vara ngn pedant. Vi har tillräckligt gott om dem i bekantskapskretsen  Det finns vissa saker som jag ogillar mer än andra. Vika in tvätten i garderoberna är en av dem och damma är en annan. Damningen försöker jag förenkla genom att helt enkelt inte ha massa saker framme och det som finns framme står bakom glasdörrar. Rena, öppna ytor som är lätt avtorkbara, för att gå med en trasa över tv'n, borden, och fönsterbrödorna hinner inte ens jag ledsna på. I vårt minst sagt spartanska sovrum finns det bara en fönsterbräda att damma och så vår dubbelsäng och Eriks vagga förstås. Där kan inte ens jag misslyckas;)

Däremot måste man lite nu och då damma bokhyllan i vardagsrummet och även saker bakom en glasdörr måste också dammas och dit har vi nått nu! Har gått och tittat på eländet ett par dagar men inte hunnit så det har fått vara kvar men nu får det nog prioriteras högre för i går natt vaknade jag 4 ggr av att jag inte kunde andas utan fick gå upp och ta astmamedicin. Idag har jag haft riktigt jobbiga hostattacker eftersom jag blir extra känslig när jag går ner mig och så kan man liksom inte hålla på!!! Imorgon får det bli storstädning av övervåningen och dammtorkning av golven. Golven har blivit punktvis avtorkade ngn gång sista månaden men det är allt. En månad utan att golven torkats överallt  . Inte konstigt att jag får svårt att andas då... Det är nackdelen med att vara dammallergiker    Måste ringa läkaren imorgon och få lite mer mediciner också... Det börjar ta slut.

Av Fia - 21 mars 2010 21:10

Om jag ngn gång inom en snar framtid är ensam med alla fyra barn så måste jag minska ner antalet aktiviteter för barnen.

"Morgonen började lugnt och sen var det lugnt men sen var det inte så lugnt längre och sen var det verkligen inte lugnt längre" Citatet kom från Emma när hon förklarade för Owe varför hon fick åka med dem till tennisen i sista minuten.

Det var verkligen så det var. Dagen började kl 6 när maken gick upp, packade inför sin resa, lagade frukost. Barnen ombads klä på sig vilket två av tre barn gjorde(Erik kan knappast klä på sig själv;)) Ida ställde sig på tvären, hon är väl tre år liksom... Det var väl ung här som det inte blev så lugnt längre för Erik ville äta, maken skulle åka, Emma och Linnéa behövde packa och Ida klä på sig. De två stora skötte sig exemplariskt och var klara i tid. Ida strejkade som bara hon kunde och Erik, tja han var inte på sitt vanliga strålande humör... Trött men ville inte sova utan bara snutta, men då kommer det ju mjölk  . Halv 11(fotbollen börjar 11) brakar det loss. Då blir det verkligen inte lugnt längre  men med en dåres envishet så försöker jag reda ut det med lugnet i behåll. Kvart i inser jag att jag har två val.

  1. Antingen gapar jag och skriker för att få iväg alla barnen ut i bilen och Emma kommer lite sent eller
  2. så får Emma åka med grannen och jag har en stund på mig att med fortsatt lugn lirka ut Ida från rummet, in i kläderna och overallen och ut för att leka en stund innan det är dags för LInnéas tennis..

Jag valde alternativ 2! Lagom till vi skulle åka dit hade Ida glömt bort att hon tjurade och Erik hunnit bli på lite bättre humör och somnade i bilen.

Så fort Emma kom hem från sin fotboll åkte vi iväg till LInnéas tennis, Emma valde dock att stanna med grannen och åka med dem även till sin tennisträning. Efter Linnéas träning åkte vi iväg och köpte lunch innan vi åkte och kollade på Emma. Därifrån åkte vi till mormor för att lämna av LInnéa men blev kvar lite extra länge för det snöade så pass att vi blev insnöade och fick vänta på bonden som skulle ploga. Kl 8 kom han så vi kunde åka hem. Vi åkte en kort stund efter bonden och trots det så var det halvmeterhöga drivor på vägen med snö... Vart tog våren vägen???? Igår var det absolut vår med höga temperaturer, massor med snö som rann bort och idag är det mer snö än ngnsin... Linnéa sade igår att våren nog aldrig kommer utan vi kommer ha snö och vinter resten av året. Oddsen talar mot det men just nu känns det låååångt borta med vår.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards