Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Fia - 9 mars 2010 22:19

Erik gillar en rad saker. Prata är en favorit, babygymet en annan men från första början har bada varit i en klass för sig. Oavsett hur sur han är från början så ser man hur hela han bara slappnar av när han kommer ner i vattnet, ansiktet slätas ut, ögonen öppnar sig och han njuter


  

Men han har ett krav! Det får inte vara så där fjäsvarmt i vattnet för då fryser han utan det ska vara lite varmare än vad man rekommenderar till bebisar. Vi har också börjat skippa badbaljan eftersom han skvätter massor i den när han flaxar så nu tappar vi upp badet i badkaret, några cm på botten och sen kan han simma runt där efter egen förmåga och han ser inte direkt ut att lida av att kunna flytta sig själv  

  


Av Fia - 9 mars 2010 22:07

idag när jag stod och sjalade fast Erik på magen för att kunna laga mat. Ida sprang till dörren och öppnade och där stod en tjej och frågade efter mig. Jag bekräftade att det var jag och fick ett paket i famnen. En bukett med blommor!!!?!?!! Jag fattade ingenting och var snubblande nära att lämna tillbaka buketten för det kunde ju inte gärna vara jag liksom... Jag fyller inte år, har inte fått barn eller ngn annan anledning som kan rendera en bukett. Frågade vem den var ifrån men det visste hon inte.

Jag öppnade paketet och där möttes jag av den här synen

  


och ett kort där det stod:

"Till min älskling för att hon låter mig göra roliga saker på helgerna. PUSS!"

Nu vet jag varför jag älskar min gubbe. Han har sina poänger;)

Av Fia - 9 mars 2010 11:54

Vilket väder det är idag!!! Jag lämnade småtjejerna på dagis och gick samtidigt som Noras mamma så vi gick på en långpromenad i det vackra vädret. Det blev premiär för röborundan men kunde konstatera att snöröjningen lämnar en del att önska. Hela vägen bort till kyrkan och bort till meditationsplatsen var det hur bra som helst bortsett från lite isiga partier men så är det ju. Däremot fick vi vända vid meditationsplatsen eftersom man inte kunde ta sig över åkern på den vägen där. Det går att gå men inte med barnvagn. Det var ju lite snopen så vi fick en extra lång promenad pga det. Får väl vänta ett par veckor eller så innan det är framkomligt hela vägen antar jag.

Erik sov hela tiden i vagnen och jag hade dessutom knappt några kläder på honom. Han låg i fleeceåkpåsen men bara vanliga kläder och en kofta samt vantar och raggisar på sig. Han var trots det nästan för varm när vi kom hem. Noras lillebror måste vara en fryslort utan dess like för han låg i en vinteråkpåse med fleecefilt över sig samt en fleeceoverall på sig och tja, han svettades inte  Tänk så olika det kan vara!

När vi kom hem från promenaden fick Erik äta innan det var dags för bvc. Allt han ätit sista veckorna har verkligen gett resultat. Han har gått upp till 5040g och är numera 59,5cm lång. Han har ökat 430g på två veckor. Det är riktigt bra för att vara ett av mina barn!!! Nu är det två veckor till nästa gång och då är det dessutom dags för sprutorna(2st). Får se om Åsa kommer få svikarblicken även av Erik som annars gärna pratar med henne  Får ladda med alvedon tills dess så det finns hemma om han blir krasslig av sprutorna.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards