Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Fia - 8 mars 2010 19:42

Idag väckte maken Emma och kom sen upp och sade att hon sade sig vara sjuk. Jag frågade om hon hade feber men fick bara ett "Jag vet inte" till svar. Jag var väldigt trött och Erik ville äta så jag lade mig ner igen efter att ha meddelat gåtåget. Vi somnade om båda två tills Emma kom upp kvart över sju och såg rätt yrvaken ut. "Mamma, du får nog skjutsa mig idag!" Hon hade bara varit trött när maken väckte henne och sagt att hon var sjuk därför... Ja, ja, hon fick sig en ledig dag som nog var rätt välbehövlig för hon har varit väldigt trött hela dagen och vis av erfarenheten så brukar hon behöva en sån dag ibland annars blir hon sjuk på riktigt. Hoppas vi slipper det nu då  .  Vi har inte gjort många knop här hemma idag alls. Vi har spelat lite spel, pratat massor, vikt lite tvätt, tvättat lite och sånt smått och gott. På eftermiddagen åkte vi ut till Rasbo och åt mellanmål för Emma hade glömt sina överdragsbyxor där och de kan ju vara bra att ha imorgon i skolan.

Nog frö att överdragsbyxor behövs ett tag till men jösses vad varmt det var ute idag!!!! Vi hade fem grader varmt och det var ljuvligt ute i solen. Den där första fikan närmar sig med stormsteg helt klart! Det underlättar bara om lite av snön kommer bort så vi kommer in och kan hämta trädgårdsstolarna!!! Vi är fortfarande insnöade och inisade ut på baksidan genom vår veranda  Jag hoppas att vädret kommer hålla i sig för imorgon ska jag ut och gå till bvc tänkte jag och sen vidare till Emmas skola. Hoppas att Erik tänker vara samarbetsvillig också. Han gillar inte att ligga i vagnen när han ingenting ser om han inte sover då förstås.

Vad gäller Erik och sovandet så har det faktiskt bättrat sig! Han har slutat vakna vid två på natten och sover istället till fyra och äter dåf ör att somna om. Tänk vad livet blir lättare när man bara får sova  Han har också börjat sova på dagarna. Vi verkar ha hittat in i en lunk som fungerar rätt bra, just nu. Han äter vid fyra, somnar om, vaknar runt sex och äter igen. Ligger vi kvar i sängen så somnar han om igen. Då vaknar han runt åtta(mer mat!) annars är han vaken ett par timmar för att somna efter lite lek och massor av mat runt 8-9 då han somnar i vagnen och sover allt från en timme till fyra. Sen går lunken så att han är vaken ett par timmar och somnar sen i vagnen och sover en stund och så går dagen. Helt okej med mig som bara är tacksam att han börjat sova och dessutom verkar gilla det! Dessutom är han mkt trevligare då  


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards