Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Fia - 28 februari 2010 18:20

Jösses vad med snö det var därute!!! När jag skulle gå till baksidan och öppna dörren insåg jag att trappen var begravd av lika mkt snö som jag är hög och det blev till att klättra dit istället!!! Högen var i jämnhöjd med dörrplatån. Det är när man åker dit som man inser exakt hur mkt snö det kommit denna vinter för där har ju ingen varit mer än för att kolla så ingenting fryser.  

Barnen har varit ute och lekt i snön mest hela tiden. De har åkt pulka

    

grillat korv och fyllt på med energi av annat slag  

och letat efter isen som borde gömt sig under all snö...

  

  De borrade visst hål i isen också men jag vet inte hur tjock isen var. Barnen konstaterade att det ingen fisk fanns iaf.

Lördagens utedag avslutades med en brottningsmatch mellan Emma och Maken

    ivrigt påhejad av Ida som kastade sig in i matchen med liv och lust sägandes:

"Jag ska hjälpa dig pappa!" Är inte det syskonkärlek så säg  

Erik har inte tyckt att iden att åka bort varit så värst strålande så han har tjurat mest hela tiden och igår åt han eller skrek men vägrade sova... Vid sex igår kväll fick jag nog och åkte in till stan för att köpa tvättlappar som var slut och då somnade han i bilen... Det var inte alls det som var min plan  . Han sov sen hela natten ändå till fyra i morse då han annonserade att det var blöjbyte och fyrade av dagens första leende samtidigt som han spelade morgonreveljen med blöjtrumman och sen var det en min av total lättnad  .

Däremot hittade han ett ställe som han trivdes på en lite stund...

  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards