Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Fia - 23 februari 2010 18:28

kan man nog konstatera med en liten bebis i familjen. Jag är väl inte den mest organiserade människan på jorden, iaf inte privat även om jag har stenkoll på jobbet. Nu med en liten bebis i familjen och maken som jobbar 24/7 så är det mkt man ska hålla reda på. Lägg då till att jag har svårt att veta vilken dag det är   Erik må vara aldrig så snäll, för det är han, men han sover inte så mkt alls. Han somnar fram emot midnatt-1 på natten och sover ett par timmar innan det är matdags- han äter en timme ung och vi byter blöja(annars får vi byta sängkläder varje dag), somnar igen för att vakna runt fem och då är det morgon... Hur trött jag än är så kan jag bara inte sova med ngn som kör värsta charmoffensiven. Han ligger och skrattar, pratar och sparkar som bara den.  Har aldrig varit med om en unge som är mer social. Gullunge!

På förmiddagen är det sen fullt ös. Han är vaken mest hela tiden med små powernapar vid bröstet. Linnéa och Ida ska göras iordning och helst jagas ut en stund om det inte är för kallt. Det är bara erkänna. Det blir ingenting gjort på morgonen mer än lite frukost. Runt lunchtid brukar Erik somna ett par timmar och idag passade jag på att duscha innan lunchen. Efter lunch idag fick jag väcka sömntutan för att ge honom mat innan vi skulle till tandläkaren för en röntgenbild. Iväg och bilden var gjord på max två minuter allt som allt... Kostade 475, det kan man kalla schysst timpenning  . De har inte kunnat ta en bild på roten på visdomstanden uppe till höger som ska dras ut så då får man ta en bild på HELA skallen  . Direkt från tandläkaren åkte vi till affären för att storhandla. Hem, käka mellanmål vid fyra och där konstaterade vi att vi lika gärna kunde göra middag av det istället så barnen fick mellanmål till middag idag... Det går det med, ibland!

Eftersom Erik somnade efter en stadig middag nu vid fem så kunde jag äntligen ta hand om disken som hopat sig på bänken och nu när jag är klar här ska jag bada barnen, dammsuga uppe, hänga tvätten och bädda rent i sängen men för det sista måste han ju vakna först för han sover i min säng  Sen är jag redo för att inta amningspositionen för kvällsmaratonstunden i soffan. Han gillar att snutta mest hela kvällarna. Tur att det är OS då man har massor att titta på- hela dygnet också  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards