Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Fia - 21 februari 2010 19:02

Grabben är alltså Erik! Idag fick han följa med på bio för första gången och han var störtnöjd hela tiden. Han sov en stund, åt lite grann, sov lite till, åt ännu mer och var nöjd resten av tiden. En enda gång pep han i kanske 5 sekunder. Jag var inte tillräckligt snabb fram med brösten  Honom kan man ju ta med sig fler gånger, det är klart! Fast helt ärligt! Man måste faktiskt betala för att ha med sig en bebis på barnfilm!!! En barnbiljett kostade det trots att han inte ens använder eget säte. Det tycker jag är sanslöst dåligt faktiskt. Sååå många bebisar kan man nog inte ha med sig tror jag på bio eller är det bara mina andra tre som är skrikhalsar . MEN å andra sidan fick man en extra sittplats och det var ju jätteskönt att slippa sitta med jackor och väskor och allsköns pinaler i knät hela tiden så det var nästan värt biljetten för Erik  . 


Det är bara att konstatera att han är perfekt! Han äter och är glad och äter igen men får han bara mat så är han ju alltid glad. Hur lätt som helst faktiskt bara han slipper ligga ner i vagnen och den står still. Antingen sover man=vagnen rullar eller så ska man vara vaken= vara uppe och prata. No exceptions alloud- vaken=prata och upptäcka och vara social. Att ligga nerbäddad och ingenting se är uteslutet. Det är tråkigt. Det enda jag har att klaga på är väl möjligen sovtiderna... Idag gick vi upp tre i morse och kom i säng tolv   .

Av Fia - 21 februari 2010 11:19

och hon hade släktkalas i fredags och dagiskalas igår. Vi har valt att bara bjuda flickorna på dagis på kalaset. Linnéa ville självklart bjuda alla hon känner men visa av erfarenheten från förra kalaset så satte vi en gräns vid de sex tjejer+LInnéa som går på dagis. Tur det! De hade disco nere i källaren och det var knappt att de första föräldrarna åkt ut från vår uppfart innan blodvite uppstod. Det var två av tjejerna som krockat med varandra och den enda tjejens läpp sprack lite grann. Hon plåstrades om av Mårten och i brist på is fick hon en glass till de andras stora avundsjuka.    Ett tag där trodde jag nästan att de andra också skulle krocka för att få en men sååå mkt ville de tydligen inte ha glass. Tur det för vi hade bara en   

Efter den lilla fadäsen gick det bra. Tjejerna dansade, åt massor med popcorn och hälften hamnade på golvet tror jag för Maken fick gå ner halvvägs in i kalaset och dammsuga medan flickorna fikade uppe.


Emma och E som skulle vara lekledare fick manfall för när kalaset börjat var fortfarande E borta... Emma ringde och efter en stund ringde hennes mamma upp. Hon hade fastnat på jobbet i en kontraktsskrivning från helvetet som tagit 2,5timme pga strulande köpare så jag lämpade över Erik till maken och åkte iväg och hämtade henne. Alla barn överlevde trots att maken fick en bebis att släpa på så det var nog ingen större skada skedd .


Man kan dock konstatera att Linnéa och hennes kompisar är ljusår ifrån Emma vad gäller hur mkt de märks... Emma och hennes kompisar har aldrig varit till besvär vid kalas. Linnéa och hennes kompisar, tja de är ju iaf minnesvärda eller ska jag säga svåra att glömma   




Av Fia - 21 februari 2010 11:08

har jag lust att säga till barnen ibland men så kan man ju inte säga.Jag säger det här till er istället  . Hemma hos oss, och hos de flesta andra misstänker jag, är tydligen hörsel ngt man väljer och nu för tiden med tre flickor i värsta brinnande trotsperioden(3, 6 och 9 år) så kan det gå livat till här hemma. Nioåringen är väl inget stort problem och treåringen, tja hon är Ida men 6åringen!!! Linnéa driver mig till vansinne och när jag hamnat på hispan fortsätter hon med pappan. Hon säger åt oss massa saker hela tiden och tror att hon bestämmer här hemma men när vi säger ngt tillbaka stängs hörseln av och hon gör preciiiiis som hon själv tycker. Påkommen med det och när vi ifrågasätter så säger hon: Men jag hörde inte !!! När vi inte tror henne ser hon så otroligt förolämpad ut och blänger på en och man verkligen hör den lilla revolterande tonåringen där inne som säger: "Du är ju helt pantad" eller vad nu tonåringar säger nu för tiden  . För en gångs skull kan man vara tacksam för att vi faktiskt går på hörselkoller två ggr per år och nu VET vi att hon hör lika bra som alla andra



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards