Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Fia - 14 februari 2010 21:54

Idag började tennisen för denna termin för Emma och Linnéa. Det började kvart i ett med Linnéas minitennis och det var första gången hon höll i ett racket tror jag. Det var rätt valhänt i början men hon fick lite specialcoachning i början och sen lossnade det även om hon hade lite svårt att få bollen att lyfta från golvet. Sen måste hon tänka bakvänt också eftersom hon är vänsterhänt. Tränarna försöker hela tiden rätta hennes grepp men hon håller ju rätt! Hon måste hela tiden berätta det för dem  Inte lätt att komma ihåg för tränarna misstänker jag.


Det är himla bra tränare på just minitennisen och Magnus gör mig grön av avund med sin röst. Okej, jag vill inte låta fullt så basig när jag pratar kanske   men hans sätt att använda rösten på är toppen. Så fort jag är där slutar det med att jag sirtter och lyssnar bara på den. Imponerande!


Efter en halvtimmes fikapaus var det så Emmas tur och det visade sig att Ebba och lea spelar samtidigt. Kul för tjejerna! För Emma och Ebba var det första gången på riktig bana och med hårda bollar så de första tio minutrarna var de lite ovana men anpassade sig otroligt snabbt och på slutet hade de fattat galoppen och spelade rätt obehindrat. De är duktiga allihopa men det märks att Emma och Ebba är starka för de får iväg bollen med en skrämmande hastighet.


Egentligen var det också fotbollsträning idag för Emma men hon fick hoppa över den idag. Dels var hon rätt trött efter en intensiv helg men sen har hon blivit förkyld och i morse var det segt. Hon var så trött att hon grät. Jag sade åt henne att hoppa in i duschen för att hon då skulle må bättre och jag tror att jag fick rätt. Ut kom en mkt obstinat tjej som på Lottas (på Bråkmakargatan)vis klampade och sade att "Du har alltid rätt. Varför har du alltid rätt. Jag har alltid fel. hur kan du veta så mkt!" Än så länge är jag tydligen allvetare. Hoppas det håller i sig länge än . Hon kommer nog till insikt förr eller senare att hennes kära mor är hopplöst omodern och töntig och rätt vad det är får man väl en sån här istället för beröm  .


Imorgon ska jag försöka få iväg kalasinbjudningar till Linnéas kalas på lördag. Jag har anställt lekledare till kalaset iaf. Emma och Emelie ställer upp och är med tjejerna på kalaset och som tack för besväret bjuder jag på bio på söndag efter att de sovit över hör igen på natten. Tjejerna var inte svåra att övertala om man säger så  . Linnéa vill också ha discokalas och eftersom allting redan är undanröjt så kör vi på det. Maken måste ju få vila sin rygg lite efter att ha baxat in vapenskåpet i tvättstugan... När han gör sånt blir jag nästan imponerad. frågan är om jag blir imponerad av hans styrka eller dumhet . Så här på alla hjärtans dag måste jag väl säga att det är för hans styrka eller hur ;)


Ikväll är det nästan tomt hemma. Maken är på jobbet och plockar ihop min bil. Efter all snö i vinter har det kommit in massor med vatten. Han körde dit den igår och plockade isär den och har haft fläktar på hela natten och dagen. Emma, Ida och Erik ligger och sover och LInnéa är hos mormor till på tisdag.

Jag har kommit på att Erik är en klusterätare. Han äter liksom i perioder. Hela förmiddagen ligger han och äter mest hela tiden med små mikropauser då han sover vid bröstet. Sen sover han lääääänge(idag fyra timmar) nästan oavsett vad man gör för att sen äta järnet igen i några timmar. Sen kommer en liten kortare lur innan kvällstankningen kommer inför natten och då finns det nästan ingen botten i honom. Han äter, kräks och äter lite till för att sen somna för natten runt 9. Sen sover han till ett eller två då han äter en timme för att sen sova till fyra eller fem. Då äter han en timme till innan han somnar och kan sova ett par timmar. Bara han får äta när och hur mycket han vill är han en otroligt lätt bebis. Han är alltid glad, älskar att prata och är oerhört social. Han gnäller eller skriker aldrig utom möjligen om han får magknip ngn minut men det går över fort. Han är en fröjd att ha med och göra helt enkelt .  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards