Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Fia - 13 februari 2010 10:48

Igår var Linnéa och jag till audiologen igen. Vi fick träffa en ny läkare som nog jobbade på otokirurgen för han var mer intresserad av Linnéas kommande operation än hennes läge nu men vi fick iaf veta att hörseln på hennes hörande öra är perfekt och på det andra örat inte så bra . På den ickehörande sidan var det nästan så dåligt att det nästan inte gick att skriva in det i audiogrammet men det är ju lite svårt att höra om man saknar hörselgång så det var inget konstigt . Det var iaf en rätt lång hörselundersökning också. Det var den vanliga med tut och pip, den med brus, en annan med ngn konstig sorts hörlurar(benledd kanske för den satt inte vid örat??) med och utan brus. Hon fick iaf sätta dit klossarna 4ggr innan det var bra. Hos läkaren sen så kikade han in i örat som såg bra ut och vi blev uppmanade att höra av oss när Linnéa ville opa sitt öra. Hon har börjat kommentera sitt öra och sagt att hon vill operera och få två stora öron så jag har berättat för henne hur en sån operation går till. Hon har sen berättat för dagis hur man gör nya öron  . Vi får se hur framtiden ser ut där. Det är ju en ganska omfattande operation med flera små operationer och vistelse nere i malmö under en tid. Än tycker itne jag att LInnéa är redo men tankarna har börjat komma. Det vore skönt om Erik börjat på dagis innan det är aktuellt dock tycker jag eftersom jag helst åker själv ner till malmö och maken får vara hemma med de andra barnen. Det känns inte såå kul att ta med sig syskon när det är Linnéa som ska ha fokus på sig och kommer behöva stöttning för det är tydligen rätt smärtsamt efteråt  


Jo, gårdagen var rätt fulltecknad! Först iväg med Emma till skolan, Ida till dagis, LInnéa, Erik och jag åkte till Ackis där det plötsligt hände... Nej, vi vann kankse inte på lotto men sannolikheten är ung lika stor. Vi kom i sista sekunden som vanligt och när man har åtta minuter kvar till utsatt tid och man inser att de stängt av HELA sjukhusområdet inkl de små genomfartslederna blir iaf jag lite småsvettig! Ut på vägen som går runt sjukhusområdet igen, runt och in på nästa uppfart som leder till 83'an, kör ner mot ingång 78/79 dit vi ska och då ser jag!!! Precis då kör en bil ut från en parkering utanför och vi kan bara rulla in och betala parkeringen  Tro mig, sånt händer aldrig!


När vi är klara hos läkaren tar vi den obligatoriska fikan och Erik som sovit sig igenom allting får mat innan vi åker hem, packar ur vagnen, in med sopor och iväg till returåtervinningen. Slängde massa sopor, iväg till Nelins för att shoppa upp oss på grönskaer och frukt, vidare iväg till nästa affär för att köpa dip till kvällens grönsaker och som sås till kalaset. Efter det åkte vi hem, åt lunch innan det var dags att hämta Emma, Emelie och Lukas på skolan. När vi så kom hem igen fick Erik mat igen och sen somnade han om nöjd med att få sträcka ut sig lite efter att ha suttit i babyskyddet mellan 9-14  . Efter mellanmål var det dags att börja förbereda kvällens stora händelse så jag skar grönsaker och Emma och Emelie fick börja duka och göra iordning nere i källaren. Jag gjorde också i ordning deras cupcakes som Emma och Emelie fick dekorera. Packade badväskan eftersom maken skulle iväg med Linnéa och Ida på simskola och stanna borta hela kalastiden(till åtta).


Kalaset flöt på bra nästan hela tiden. Jag lät tjejerna rumstrera om därnere och höll mig uppe med Erik men en gång fick jag gå ner och bryta för en av tjejerna blev arg eftersom hon aldrig fick flytta från sin plats i färgleken. Hon är en rätt dominant tjej så hon märktes när hon var missnöjd om man säger så  Hon var nog rätt trött misstänker jag okcså! Det var strax dags för skattletning iaf så jag tog föreslog viskleken till tjejerna som inte alls tyckte det var en bra idé. Då tog jag till bebistricket och alla tjejerna fick hålla i Erik och på ngt vis så började de leka just viskleken. Det hade jag inte alls förstått att de skulle göra . När de lekt det två ggr och alla fått hålla i Erik fick de en lapp med första ledtråden till skatten på och letandet var igång. När de sprang upp passade jag på att gömma skatten. Sista ledtråden var lite svår "En nationalpark i norra sverige och en av Emmas favoritgrupper". Svaret var SAREK och jag hade satt på musiken Genom eld och vatten för att de skulle förstå lite lättare  . Lagom till skatten var funnen kom de första föräldrarna och tjejerna avslutade kvällen med att sjunga allsång för oss. Det lät väldigt fint faktiskt!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards