Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Fia - 11 februari 2010 22:31

Om man inte shoppar så mkt blir man glad av lite. Senaste tiden har jag börjat gå ut och gå med vagnen efter att jag lämnat småttingarna på dagis. Då har jag märkt att Erik fryser i sin vagn efter en halvtimme eller så trots att han har sin overall och täcke på sig och fårskinn under sig. Han är en liten fryslort helt enkelt. Dessutom har jag samma täcke till sängen som i vagnen och det har varit lite bökigt att flytta runt på det. Idag ledsnade jag och åkte iväg och köpte en åkpåse till honom. Det är trevligt när det man vill ha är en av de billigaste modellerna också  Jag hade spanat in en fleeceåkpåse i samma mönster som skötväskan ett tag men tänkt att jag kommer klara mig med täcket. Hade iaf tänkt köpa den men lite senare när sittvagn blir aktuellt men nu blev det lite tidigare. Nu blir det varmt och skönt i vagnen och jag slipper greja med täcket som aldrig är där jag behöver det. Skönt!

En sån här blev det, fast jag valde en med svart som grundfärg

http://www.brio.se/BRIO_NET/Sverige/?url=http:%2f%2fwww.brio.se%2fBRIO_NET%2fSverige%2fStrollers%2f?b=3

Erik verkar trivas i den iaf för nu ligger han i vagnen och sover sen närmare tre timmar. Det är ung samma stuk på den som en sovsäck och såna går ju att dras åt uppe vid huvudet. Erik vill gärna gosa in huvudet när han ska sova så det passar ju bra även för det  

Annars idag har jag bara farit stad och land runt för att fixa inför kalaset imorgon. Har köpt 4 kg kycklingklubbor, 5kg pommes frites, saft, kalasgrejer, skjutsat Emma till mormor för att göra "chokladpraliner"(hon smälte choklad och hällde i formarna som adventskalenderns chokladbitar låg i), handlade grejer till cupcakesarna som barnen ska få imorgon och laktosfri cream cheese finns inte överallt om man säger så... Jo och så har jag roat mig med att uppdatera adresslistan på dagis  Det är INTE roligt så jag drar alltid på det in i det sista och helst lite till...


Nu ikväll har min moster varit här och hälsat på en sväng. Hon fick göra mig sällskap över ett gäng pannkakor och ta hand om Erik medan jag nattade resten av gulliganerna. Eftersom maken är hemma så mkt (NOT!) är det skönt att få prata vuxenspråk ibland också  

Resten av dagen har jag bara gjort sånt där vanligt, städat sovrummet, vikt massa tvätt, städat badrummet, plockat ordning här hemma osv osv osv. maken har fått det föga uppskattade jobbet att tömma vårt relaxrum på i princip allt för att det ska rymma 12 tjejer imorgon på kalaset. Har knappt vågat mig ner för jag kommer förmodligen bli galen på alla saker som står överallt. Det räckte med att jag såg vapenskåpet som stod i tvättstugan och att Linnéa kom upp överlycklig över att hon hade minsann fått en tv. Gissa vem som kommer bli grundligt besviken om några dagar 

Av Fia - 11 februari 2010 22:23

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6584333.ab

den engelska rektor som var tillbaka på jobbet sju timmar efter förlossningen!!!


Helt ärligt, vad försöker man bevisa och för vem? Visst sjutton hade jag också kunnat åkt till jobbet mindre än sju timmar efter förlossningen men för vems skull???? Att skaffa barn innebär att man sätter andras behov före mina egna och på vilket vis gagnar detta barnet? Mig veterligen behöver så små nyfödda bebisar lugn och ro, en närvarande mamma, massor av närhet och kärlek. Vad de inte behöver är att bli nerlagda i en vagn(och vi vet ju hur bra vagnar de har i England!) och ivägkörda till en skola där bacillerna frodas och där mamman inte kan/hinner knyta an ordentligt till sin lille bebis... Ja, jag kan fortsätta detta så det liknar en roman men allvarligt??? Hur korkad får man vara?  



Av Fia - 11 februari 2010 09:57

SJ's slogan nu är Resor med tåg- ett bra miljöval. Det stämmer ju rätt väl eftersom det oftast innebär att man inte reser alls vilket ju är synnerligen mijövänligt  

Däremot efter att ha sett gårdagens nyhetssändning där deras talesperson försvarade förseningarna och alla inställda avgångar med att det är en extrem siatuation så måste de byta slogan till "SJ- vi ser in i framtiden" eller "SJ-resan in i framtiden". Hur ska man annars kunna förklara deras tal igår??? Orsaken till att det varit så mkt strul var att det just nu var en extrem situation med vädret. En extrem situation med vädret???? Att det är minusgrader och snö? Att det blir is? På vintern- i Sverige???? Det finns bara en förklaring! De måste ha sett in i framtiden och sett att pga växthuseffekten så kommer vi få medelhavsklimat här uppe i norr. DÅ är det en extrem situation med vädret!!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards