Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Fia - 3 februari 2010 08:21

Man kan ju konstatera att man överlever den här gången också. Pc har iaf hjälpt så mkt att febern nästan helt är borta. Igår hade jag ingen feber på hela dagen förrän på kvällen och idag fryser jag inte ens. Känns jätteskönt även om skallebanken fortfarande gör ONT! Nåja, from nu kan det bara bli bättre:D Det har blivit en rätt intensiv terapi för mig sista dagarna som faktiskt är rädd för att gå till tandläkaren. Jag är ju itne rädd för själva personen kanske men borren!!! Nålar och sprutor gör mig ingenting- tvärtom faktiskt eftersom jag slipper ha ont  men allting som surrar och burrar i skallen. Klarar inte ens av att titta på reklamen med den sjunganade tandläkaren som nynnar "Nu är det fredagsmys". Jag mår uppriktigt illa av den!

Lägg sen till att jag inte gillar att gå till okända tandläkare och ffa utländska män eftersom det var en sån som gjorde illa mig från början... Nu har jag gått till tre okända och två av dem var utländska män... Den igår hade jag faktiskt riktig ångest inför eftersom det dessutom var på samam plats som den gången jag blev rädd. På fredag när jag nu ska tillbaka får jag dock träffa min vanliga tandläkare. Skönt!(Hon är också utländsk så nej, jag är inte rasist!)

Däremot fick den stackarn igår jobba för sin lön!!! Jag brukar vara minst sagt svårbedövad och igår var inget undantag. Att rensa roten utan bedövning gör inte jag så han fick bedöva i 40 minuter innan det tog och sen fick han pytsa i lite mer med 5 minuters mellanrum.. Betänk då att han måste vänta 3-4minuter innan han får jobba. Det var nog tur att jag hade 1,5timmes tid! Han hade dock humor tandläkaren frö efter fyrtio minuters kämpande och det äntligen tog hyfsat  så drog han på mungipan och sade: "Du var ju inte alls svårbedövad!"  


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards