Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Fia - 1 februari 2010 23:31

I fredags började jag känna mig lite stel i käken. Ingen fara mer än att jag noterade det. På natten sen vid två vaknade jag av att det gjorde ont(därav den sömnlösa natten!). Lördag dag kom och jag tyckte att det iofs var lite halvjobbigt men det funkade rätt bra på massor av värktabletter... Natten mellan lör-sön var överjävlig och jag ringde till tandläkarjouren och bokade in ett besök. Vra där i 2,5 timme varav 1,5 var för att lokalisera varifrån det gjorde ont dvs vilken tand!!! Ingen öm tand men en begåvad gissning baserad på bedövningsmetoden fick duga efter massa olika tester och röntgenbilder(bedövningsmetoden går ut på att man bedövar och kollar om värken släpper). Värken släppte iaf och jäklar vad skönt det var!!!! TTanden borrades upp och bedövningen tog inte till hundra tyvärr så det kändes  . Hem igen och så tillbaka idag igen för det gör ju fortfarande lika ont men i övre käken!!! Samma procedur igen. En tand skulle dras men det gick inte pga inflammationen i käken. En anann tand borrades upp men inte tusan gör det mindre ont för det! Men eftersom jag har inflammation och fått hög feber förutom all vidrig smärta som gör att jag helst vill slita skallen av nacken så fick jag penicillin. Passade på att köpa lite starkare värktabletter också på samma gång som hjälper liiiite mer iaf, men långt ifrån helt.

Fick en ny td till imorgon igen hos tandläkaren för att borra upp denf örsta tanden eftersom jag har så ont fortfarande och för att jag är alldeles svullen.


När jag så kommer hem pratar jag med min granne och hon frågar direkt om jag fått inflammationen som en biverkning från öroninflammationen jag hade för ngn vecka sen... Kan man få inflammation i käken av det???? Tydligen men vanligare var bihåleinflammation och DET kan kännas precis så här. Det kan ju förklara varför jag haft så djävelusiskt ont i skallen sista dagarna och varöfr det blir värre när jag böjer mig fram kanske???? Det kan ju förklara varför tandvärken sitter i öronen också???? Varför jag har en tryckkänsla iörat???? Eller har jag sån otur att jag fått allting på samma gång??? Nu är frågan om jag ska till tandläkaren imorgon och rensa en tand som jag inte ens vet behöver rensas eller ska jag rida ut stormen och vänta in pc-effekten???

Jag har också kommit på varför jag inte tycker om att äta pc! Bortsett från fyra urinvägsinfektioner(en gång för varje gång jag varit gravid) så har jag inte ätit det sen jag var fjorton och hade öroninflammation som värkte hål. Har sen dess behövt några ggr men valt att avstå. Nu vet jag varöfr!!! Min kropp gillar inte pc. Inte bara att jag är allergisk utan det känns som ett krig i kroppen. Det är det väl också kanske för 1 timme efter varje tablett hittills har jag fått tokfrossa som fått tänderna att skallra och olustkänslan i kroppen ska vi inte tala om!


Nu är det dock dags att gå och sova en stund! Idag lyckades jag för första gången se Familljen Annorlunda okcså- på tv! Det var nog för att jag missade filmen igår. Jag ska nog missa iaf ett av mina två program jag ser varje vecka:P

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards