Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Fia - 4 januari 2010 11:59

när det gäller att maken är hemma och hjälper till med barnen på dagarna. Fast vi börjar i liten skala med att bara ha två barn hemma idag. Emma och Linnéa har sovit över hos mormor och morfar sen i lördags och jag ska hämta hem dem ikväll. Egentligen skulle de kommit hem igår men de hade tjatat till sig en extra dag hemma hos morfar. Fast frågan är om det är lugnare med bara Ida och Erik hemma??? Om syskonen är hemma finns det ngn som roar Ida en stund så jag iaf kan slappna av när jag ammar  Fast det gick rätt bra ändå för jag passade på att amma honom när Ida städade sitt rum. Hon städade faktiskt det helt själv och jag satt som värsta generalen och talade om för henne vad hon skulle göra. Gissa om hon är stolt nu!!! Nu är det bara lite finlir kvar som jag ska ta så fort Erik somnat dvs dammsuga upp triljoner pärlor från golvet, plocka upp sånt som inte har ngt hem och förhoppningsvis slänga det och så förhoppningsvis hinner jag bädda övre slafen isängen för ikväll får Linnéa sova här uppe. Vi har nattgäster några dagar framöver. Vår inneboende är tillbaka! Vår familj är inte komplett utan henne tror jag  


Jag konstaterade också en sak. Jag har alltid varit lättrörd och är en sån där som sitter och torkar tårarna lite diskret när barnen sjunger sina sånger på skolavslutningar och luciatåg eller vad det nu må vara. Lite jobbigt men inte mkt att göra åt. När jag blev gravid var det ännu värre och tja, det har inte gått tillbaka än  Maria var över med en liten present till oss i förrgår. En dvdskiva med massa kort på våra barn men hon hade gjort den som ett fotoalbum där det visade ett kort i taget. Det är bara konstatera att vi har de vackraste barnen i världen(helt opartisk förstås!) för jösses vilka fina bilder och vilken kärlek det låg bakom skivan!!!!! Jag fick också gråta en liten skvätt för sånt klarar jag inte av. Tack Maria för den bästa presenten i jul, näst efter Erik då så klart!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards