Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Tummen mitt i handen

Av Fia - 15 december 2009 12:35

Rätt ofta, eller jämnt faktiskt, önskar jag mig att jag var lite mer praktiskt lagd. Det är jag inte. I själva verket är jag faktisk så fruktansvärt opraktisk att jag skäms för ingen normalbegåvad människa kan vara så korkad när det gäller sånt. Utom jag då. Jag klarar att byta proppar i elskåpet men det betyder inte att jag alltid SER om proppen behöver bytas. Det är ung så långt som mina kunskaper sträcker sig. Det är rätt illa va? Maken köpte för några år sen en bok till mig. Hundra saker du kan klara utan en karl eller nåt sånt heter den. Jag har tittat många gånger i den och inser att inte ens det fixar jag. Eller som idag så står vår nyrenoverade dörr och fladdrar. Varför? Den går inte att stänga... Jag tittar och tittar men ser ingenting som skulle kunna vara orsaken. Den har inte svällt för mkt, det är inte för mkt snö som stoppar igen. Den vägrar bara helt sonika att haka fast i den andra dörren och eftersom det blåser en del idag och den inte stänger sig så står den och slår. Jag har slitit och dragit i den men den vägrar klicka igen. Jag försökte öppna den andra delen av dörren och på så vis få igen den med resultatet att båda dörrarna vägrar stängas... Jag gav upp och lät den envisa dörren vara och nu står den och slår. Men bara en dörr iaf.


Idag kom kylan och snön. Som jag har längtat! Jag älskar att få vara hemma och greja med julskivan på och snön som viner. Jag älskar vintern när det är snö och några minusgrader och det har vi ju idag. Jag kanske inte älskar att vara ute i samma väder men inomhus är det inte så dumt alls. Tom bättre än sommaren, om man är inne alltså:) Vad jag inte tycker lika mkt om är att gå inne och greja med julskivan på när det inte finns värme i huset... Vårt hus är plågsamt otätt och det drar sekundmeter på golvet i vardagsrummet. Det märks mest när det blåser, som idag och att man då tycker att det är lite kyligt är inget ovanligt. Det är därför man har fårskinnstofflor. Det är nog därför det tar en stund för korkade idioter som mig att inse att det är kallt fast jag har tofflorna på mig, fast jag har fleecetröjan på mig och fast jag ligger i sängen och fryser med två täcken på mig... Ngt är fel! Tvättar händerna på toaletten och inser att det finns inget varmvatten. Tittar på pannan och konstaterar återigen att jag är inget geni vad gäller teknikaliteter. Jag bor ihop med honom. Ringer dit och kollar och han vet naturligtvis inte. Hur ska han veta varför inte pannan fungerar när han är på jobbet? Föreslår att jag kollar propparna. De SER hela ut men jag byter iaf. Vad har man att förlora liksom? Ringer tillbaka och berättar och eftersom ingenting påtagligt hänt med pannan så gissar han på överhettningsskyddet... Det får jag inte röra, som om jag visste vad det var???? Funktionen förstår jag visst, men hur fixar man det?? Ingen aning, jag är pantad!

Går upp och konstaterar återigen att jag önskar jag var lite mer praktiskt lagd. Tittar bistert på termometern som börjar sjunka under 17 grader- INNE! Funderar på att ta min tillflykt till mammas varma hus. Ger gerbilerna mat för de står och trummar. När jag böjer mig ner under bänken känner jag värmestrålarna sprida ut sig från elementet. Pannan har vaknat till liv igen. Ngt jag gjorde blev rätt men jag har ingen aning om vad. Kan ju ha varit trasiga säkringar men de SÅG hela ut iaf. Jag önskar mig lite mer tekniska poäng i min portfölj till mitt nästa liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards