Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Har funderat lite kring möblering här i huset

Av Fia - 16 november 2009 13:00

Just nu sover jag och maken uppe i husets minsta rum och där får det preciiiiis plats en säng och ett skrivbord. Det är tur att garderoben är inbyggd;) Bredvis vårt rum ligger Idas rum/lekrummet där Linnéa just nu också sover. Där inne finns också skötbordet samt i nuläget ett stort klädskåp som ska bort.

Nere i källaren sover just nu iaf Emma i husets största rum och där ska hon få möblera själv, samt ett "relaxrum" och Linnéas blivande rum. Det är här mattan ska in. I detta rum finns en garderob som iofs är fin och väggfast men ack så opraktiskt... Funderar på att riva ut den och ställa in klädskåpet som är mkt bättre ur förvaringssynpunkt men problemet här är ju att då saknas det tapeter???? Det finns inte nya att köpa och jag är toknöjd med den vi har så jag tänker inte ta bort den förrän alla våra barn har passerat prinsessåldern... Flickor i den åldern älskar verkligen tapeten trots att det inte är en prinsessa på den;) Hur kan man lösa detta lilla problem???? Får fundera några svängar till på det antar jag men det måste ju bestämmas innan helgen för då läggs ju mattan in!


I det sk relaxrummet som egentligen bara är ett datarum med tv/dvdspelare och just nu huserar även Linnéas säng där som i helgen får komma in i hennes eget rum istället. Här har jag en dröm! Jag skulle dels vilja få ner vår fula soffa dit och införskaffa en ny till vårt vardagsrum. Här är maken med på noterna. Men sen skulle jag vilja flytta ner skrivbordet i vårt rum för att bebisens vagga och senare spjälsäng ska få plats i vårt rum. Här är maken inte lika med på noterna men jag vill att bebisen HAR en egen säng i vårt rum... Dessutom behöver jag en arbetsplats när jag börjar jobba där jag får vara ifred samt att skrivbordet kan i såna fall användas som pysselhörna för de stora barnen. Eftersom vi har en grind i trappan kommer inte Ida och i framtiden bebisen ner dit och kan stöka till. Säg att detta låter som en bra idé???? ;) Får ta och lägga upp detta strategiskt för maken tror jag men han är svår! På typiskt manligt manér så ska man först lägga fram ngt och sen vänta ett år eller så tills han själv kommer på den fantastiska idénFlört 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards