Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Fem veckor kvar

Av Fia - 30 oktober 2009 12:02

av denna graviditet och det är skönt att äntligen kunna se slutet på den. Eftersom jag aldrig varit den som verkligen njutit av att vara gravid utan mest bara vill ha ut ungen nu så känns det extra skönt. Visst är det mysigt att känna buffarna i magen men det är ju ngnstans i mitten av graviditeten som det är mysigt. Nu är barnet så stort att det mest bara gör ont när den sparkar eller kör ner huvudet mot bäckenbotten och stångas:) Fast denna unge verkar iaf vara tillräckligt väluppfostrad att vilja samarbeta. H*n har inte velat vända sig med huvudet neråt och bm har pratat om vändningsförsök och kejsarsnitt ngt som inte lockar alls. Hon uppmanade mig att lägga mig på sidan och sova, den sida som bebisen inte ligger på för att göra det riktigt obekvämt för den och på så vis uppmana den att vända sig. Det fungerade faktiskt men den verkar inte trivas så speciellt mkt alls för den försöker vända tillbaka mest varje dag. Än så länge har den inte lyckats:D

Fast för första gången som jag är gravid så är alla värden toppenbra! Okej, järnet är väldigt lågt men blodtrycket håller sig inom det normala, ingen äggvita och ingen urinvägsinfektion så långt ögat når. Magen växer och fäljer sin kurva än så länge och fortsätter det så får jag nog räkna med att denna bebis kankse blir aningens större än tjejerna... Fast å andra sidan så är hjärtljuden lägre än förrut också och det kankse lämnar ett visst hopp om att det kan vara en kille:)Tycker det är lite tråkigt att inte min gamla bm är kvar för hon var så rolig att spekulera med. Hon hade alltid gissningstävling om vad som fanns i magen och faktum är att hon hade inte haft fel en enda gång de senaste åren:) Saknar henne men det är inget fel på min nuvarande heller. Hon är bara inte lika rolig att prata med.


Fast det som skiljer sig från de andra graviditeterna är ju alla dessa förvärkarRynkar på näsan de andra gångerna har jag aldrig haft några förvärkar som märkts förrän absolut sista dagarna då latensfasen påbörjats. Den här gången har jag haft det i två månader vid det här laget och de blir inte roligare. I början gjorde de ont när jag gick så jag fick promenadförbud. Nu på slutet räcker det med att jag dammsuger hemma och diskar efteråt så är det kört. Då inte bara får jag ont utan jag börjar blöda lite grann= öppna mig. Bebisen får gärna hålla sig på plats åtminstone tre veckor till för hur mkt jag än längtar så har den det bättre därinne än ute i en kuvös eller på en värmebädd... Fast den får gärna komma om tre veckor!!! Det protesterar jag inte alls över:D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards