Alla inlägg den 15 september 2009

Av Fia - 15 september 2009 15:15

invändigt och tappa förtroendet för människor i allmänhet och män i synnerhet. Landet Jemen har en hel del att dras med vad gäller finansiell och social utveckling och allmän modernisering men består landet endast av pedofiler eller??? Hur kan detta vara okej i ett land på vårt jordklot idag utan att ngn kliver in och protesterar och inför sanktioner/bistånd med krav märkta till pengarna?

En liten flicka som gifts bort med en äldre man vid endast 11 års ålder och sen dör en brutal barnsängsdöd efter tre dagars fruktansvärda smärtor vid 12 års ålder. 

Läs och gråt men vad du gör, engagera dig!

http://blogg.aftonbladet.se/wegerup/2009/09/dod-i-barnsang-12-ar-liten


Dessutom kan man nog ge Islam en skopa ovett, eller iaf utvalda delar av islam efter detta

http://vodpod.com/watch/1300091-muhammeds-barnktenskap

Hur tänker man när man använder Mohammed som rättesnöre kring barn och sex? Mohammed levde för 500år sedan och förhoppningsvis har vi utvecklats(till det bättre?!) sen dess... Visst kan jag förstå att åktenskapet är en sak och bekräftelsen av den en annan men nio år som lämplig ålder??? Think not! Då är det dags att hitta en make till Emma då 8P! Hon och hennes kompisar vet ju inte ens vad sex är för ngt! De har väldigt diffusa begrepp om att mammor och pappor pussas och kramas men vad det faktistk innebär. Emma är inte speciellt naiv ändå utan bara en fullständigt normal tjej på snart 9. Den fan som ens vågar komma i närheten av henne sexuellt kommer inte överleva sin nästa födelsedag. Det lovar jag!

Nej jag säger så här, låt tjejerna själva välja över deras egen sexualitet i den takt som passar dem. Om de debuterar vid 14 eller 18 så fine, bara det är deras eget val med en kille som de själva valt!!! Män över hela världen måste våga tillåta flickor/kvinnor att uppleva sex på gemensamma(njutningsfulla) villkor!


Av Fia - 15 september 2009 07:56

jobbar inom äldrevården eller på dagis just nu. Jag har blivit otroligt känslig för dofter. inte helt ovanligt när man är gravid även om det är första gången för mig och vissa mindre angenäma dofter får mig att antingen få kväljningar eller faktiskt kräkas. En sån doft kom från Idas potta idag:( Oftast går det bra att torka men idag så torkade jag och kväljdes... Inte alls kul! Det är nog kämpigt att äta frukost öht just nu och om den kommer i retur vet jag att jag mår illa hela dagen sen.

För några dagar sen fick jag en förfrågan om jag längtade tills jag inte var gravid längre... Jag svarade lite klämkäckt så där som man förväntas göra ffa till mer eller mindre främlingar men ska sanningen fram så börjar jag ledsna nu. Jag är stor som ett hus och magen är ivägen nästan oavsett vad jag gör. Jag längtar tills jag får/kan gå ut och gå utan att få tokont av sammandragningar. Foglossningen är inte så farlig än men det gör också ont. Men ffa är jag såååååå himla less på att må illa! Det är inte roligt längre.

Fast allt är inte nattsvart! Jag tycker också att det är rätt mysigt att känna bebisen sparka inuti mig ffa när jag vet att det är sista gången. Jag tycker det är rätt mysigt att se framåt och fundera lite kring vem det är som gömmer sig därinne och vad den har för personlighet. Nyfiken som bara den om det är en kille eller tjej. Dessutom är bebisen nattaktiv som bara den och om jag tycker det är svårt att sova nu, hur svårt blir det inte sen då?????


Nu är det nog dags att göra sig iordning för dagens strapatser. Det är vår vilodag denna vecka idag. Igår var det fotbollsträning och Lea fäljde med Emma hem. Imorgon är det genrep inför fotbollsmatchen på studenternas, Linnéas sista träning och jag har styrelsemöte(allting  ung samtidigt). Torsdag har vi två läkarbesök inplanerade samt att det är EMmatchen på nämnda arena och fredag börjar simskolan igen för Linnéa. Lördag och söndag är vikta till fotboll som vanligt.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards