Alla inlägg den 13 september 2009

Av Fia - 13 september 2009 14:42

nog Sveriges sämsta mamma om man ska tro Emma iaf. Hon är minst sagt trött efter fredagkvällens utsvävningar och på typiskt Emmavis kommer det inte dagen efter utan ytterligare dagen efter. Hela morgonen gick hon och strosade hemma och var fullt nöjd med tillvaron till Axel ringde oc ville leka. de lekte ute en stund innan hon kom in och det var dags för lunch och tennis.

Hon byter om och åker iväg till träningen men innan dess har hon hunnit skälla ut  mig eftersom jag inte vet var hennes träningskläder är... Jag påpekar att kläderna nog enklast finnes i hennes gympapåse som hon inte packat upp sen onsdagen och som jag lade demonstrativt på hennes säng i lördagsmorse. Hon byter om och får sen nästa utbrott. Hennes vattenflaska är borta. suck! Dern hade hon på fotbollen i måndags och sen på idrotten tisdag och onsdag men de är borta och jag får dagens andra utskällning.

Jag börjar ledsna på dessa utskällningar för att hon inte har ordning på sina grejer så hon blir tillsagt att hon måste städa sitt rum innan hon får fortsätta leka efter träningen.

När hon så kommer hem har Olivia och Ebba bestämt att de ska leka men Emma måste ju städa sitt rum!!! Jämmer och eländeGråter Hon bryter ihop men turbostädar sen sitt rum men inte speciellt bra eller noggrant så hon får bakläxa eftersom inga kläder flyttat in i tvättstugan, inga kassar är upplockade, ingen vattenflaska(ens den för dagen!) har hamnat på diskbänken osv Rummet må vara knapphändigt städat men det är ingen som helst ordning för det. Nu blir hon riktigt arg, gapar och skriker och vägrar städa mer utan sätter sig vid datorn. Nåja, där sitter hon än men det lär inte bli ngn kompis med hem från skolan imorgon innan det är ordning på saker för jag är less på att hon alltid gapar och skriker över sina försvunna grejer som hon själv inte har ngn ordning på.

Det är inte lätt att vara åtta år gammal och i lilla tonåren. lägg sen till att hon nog hade tappat huvudet om inte det suttit fast...

Kom gärna med tips kring hur vis ka få ordning på hennes saker. Hur underlättar man för ngn som inga saker har, vare sig leksaker eller kläder eller filmer eller nåt(enligt Emma själv alltså) men ändå kan hon inte hålla ordning på de få saker som hon påstår sig ha????

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards